Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Szabadság, egyenlőség, camembert - ez a jelszava a legújabb francia lázadásnak. Harminc, egyenként több Michelin csillaggal rendelkező séf írta alá azt a felhívást, amely eredetileg a Libération című napilapban jelent meg, de az egész francia sajtó átvette. Mert itt komoly nemzeti ügyről van szó.
A camembert sajt kb. úgy reprezentálja az országot, mint a bordeaux-i bor, a szarvasgomba vagy általában a legendás francia konyha. Az angolszász világ sztárséfjei is csak hosszú francia tanulmányút után váltak igazán menőkké Amerikában, Ausztráliában, Nagy-Britanniában vagy Kanadában. Szóval vannak dolgok a francia kulináris kultúrában, amelyek egyediek, századok óta léteznek és ma is meghatározóak. De a globalizált élelmiszerpiac számára az eladott mennyiség fontosabb, mint termék minősége. A nagy francia tejipari cégek, elsöprő piaci erejükkel visszaélve megállapodtak a hagyományos, nyers tejből készült camembert gyártó normandiai termelőkkel, hogy 2021 után már a pasztörizált tejből készült sajtra is ráüthető a termék eredetiségét jelző AOP bélyegző. A csillagos séfek és a normandiai termelőket egyesítő szövetség elnöke szerint viszont ez hatalmas átverés lesz.
A pasztörizált tejből készült sajt ízének semmi köze nem lesz a nyersből készülthöz, de ugyanazt a címkét viselheti majd. Tehát sok tízmillió fogyasztót vernek át világszerte a nagy cégek, és milliárdokat kaszálnak a hamis camembert eladásával. A hagyományos, valódi camembert mellett kiálló séfek és szakmai szervezetek Macron elnökhöz és az agrártárca vezetőjéhez is eljuttatták panaszukat. Hogy a lázadásnak lesz-e eredménye, kérdéses.
Az valószínűsíthető, sőt biztos, hogy a hagyományos és valóban ízletes camembert készítése nem szűnik meg, de piaca beszűkül és a hagyományos sajt csak a gazdag ínyencek asztalára jut majd el. Az átlagos anyagi lehetőségekkel rendelkező fogyasztók pedig szerte Európában, az USA-ban vagy Kínában, sőt még Franciaországban is, a pasztörizált tömegtermelésből származó árut veszik meg a szupermarketekben, viszonylag olcsón. Hogy a valódi camembert íz milyen, azt egyébként úgysem tudja egy átlagos amerikai, ausztrál vagy kínai vásárló, és a trendek szerint hamarosan már egy fiatal francia sem tud majd különbséget tenni az igazi és a nagyipari között. De pont ez a taroló multi cégek stratégiája és sikerük titka.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG. Úgy tudjuk, más végrehajtók is érintettek hasonló eljárásban, és többen attól tartanak: ha nem ápolnak jó viszonyt a végrehajtói kar vezetésével, akkor beültethetnek valakit a helyükre.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár. Vélemény.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges?
A befejezéséhez szükséges 20-25 milliárd továbbra sincs meg, de 300-350 millióból kialakítható egy városi oázis.