Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Nagy a verseny a legjobbakért a munkaadók részéről, ezért szokatlan ötleteket is bevetnek, hogy felhívják magukra az álláskeresők figyelmét. A vadonatúj technológiák előnyeit kihasználva mutatják be a modern munkahelyeket, hogy a jelentkezők őket válasszák az október 3-4-i HVG Állásbörzén a budapesti Papp László Sportarénában.
Extra ötletekkel és újdonságokkal happolnák el a legtehetségesebb jelentkezőket a vállalatok, amelyek látványos és érdekes programokkal igyekeznek kitűnni, hogy megszerezzék a szükséges dolgozókat. Koktélkészítő géppel, 3D holografikus autómotorral, harcászati szimulációs játékkal, instant robotkezelő kurzussal, parfümőr-teszttel, sőt, ajándék sminkeléssel szeretnének különleges élményt nyújtani a jelölteknek a kiállító cégek. A különleges munkaerő-csábító ötletekről itt olvashat bővebben. Az álláskeresők pedig felkészülten vágnak neki a börzének, tervszerűen vadásszák le a kiszemelt cégeket.
Egy korábbi felmérésben a HVG Állásbörzén kiállító cégeket kérdezték meg arról, mi a legnagyobb kihívás a toborzási folyamataikban. A visszajelzések alapján kiderült, hogy bizonyos területeken túl kevés a valóban alkalmas jelentkező. Ez főként a szolgáltató központokra (SSC) és az építőiparra jellemző; ezekre az álláshelyekre kifejezetten nehéz megfelelő munkavállalókat találni. A további problémák között az is szerepelt, hogy a konkurens cégek viszik el előlük a jelentkezőket. Az is figyelemreméltó, hogy 100 álláskeresőből közel 5-nek fogalma sincs arról, mennyit kaphat reálisan a kiválasztott munkahelyen.
A jelentkezőknek fontos azzal is tisztában lenniük, hogy elég képzettek-e az adott állás betöltéséhez. A legtöbb álláshirdetésben szakirányú végzettséget kérnek, miközben úgy tűnhet, hogy a feladatot anélkül is el lehet látni. A korlátozás oka egyrészt jogszabályi előírás, mert bizonyos munkakörök betöltéséhez előírt feltétel a képesítés, másrészt a kockázatkerülés. Hiába van ugyanis a jelöltnek jelentős szakmai tapasztalata, szakirányú végzettség hiányában könnyebben hibázhat, ha például egy olyan problémát kell kezelnie, amellyel még sosem találkozott, de a kötelező – el nem sajátított – tananyag tartalmazta annak megoldását.
De a cégek attól is tarthatnak, hogy hiába tapasztalt a pályázó, szakképesítés hiányában nincs meg benne a kellő fejlődési potenciál, így csak a napi rutinfeladatok ellátásra képes. A munkáltatók emiatt hajlandóak inkább lemondani egy tapasztalt, jó szakmai kapcsolatokkal rendelkező, de képzetlen jelentkezőről egy kevésbé rutinos, ám szakirányú végzettséggel rendelkező jelölt javára.
A jelentkezők ugyanakkor egyre felkészültebbek és tudatosabbak. Azt a HVG Állásbörze látogatói kérdőíveinek elemzése mutatta meg, hogy nagyon sokan egy-egy konkrét cég miatt jönnek ki a börzére (29,8%). A legnagyobb százalékban azonban továbbra is végzett szakemberként szeretnének állást találni (45,38%). Jelentős azoknak az aránya is, akik nem munkát keresnek, hanem tájékozódni szeretnének a munkaerőpiacról és a saját lehetőségeikről.
A HVG Állásbörze tavaszi felmérése azt mutatja, hogy főleg a kiállítók felkészültsége, mennyisége és változatossága tetszik a látogatóknak (41,57%). A második legfontosabbnak a szakmai előadásokat, a tanácsadásokat és az aktivitásokat tartották, (15,23%), ezután pedig a szervezettséget és az átláthatóságot díjazták a Börze válaszadói (12,73%).
Mit várnak el és mit szeretnének a jelentkezők?
A Frissdiplomas.hu gyűjtése foglalta össze azt, hogy mire van szüksége a jelentkezőnek ahhoz, hogy a bértárgyaláson megfelelően képviselje a saját érdekeit.
De miért akarnak a jelentkezők egy adott vállalathoz menni? A Jobline.hu szerint a fenti kérdésre sokan sablonos válaszokat szoktak adni. Például „szeretek tehetséges emberek között dolgozni”, vagy „szeretnék osztozni a cég sikereiben”. Ez azonban nem növeli a jelölt esélyeit. A cég HR-ese ebből arra következtethet, hogy az álláskereső nem készült fel alaposan abból a vállalatból, amelyiknél dolgozni szeretne. Ezért az általános válaszok helyett érdemes időt szánni arra, hogy kiderüljön, miben különleges a cég.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.