szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – a fogyasztóvédelem a reklámtörvény e pontjára hivatkozva bírságolta meg a Coca-Colát augusztusban indított plakátkampánya miatt.

A bírság mellett a hatóság arra is kötelezte a céget, hogy a továbbiakban ne használjon a gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot – írja az Index.

A lap az információt az egyik olvasójától kapta, aki feljelentette a céget a reklám miatt. A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya válaszolt neki, a levélben pedig egyértelműen közli, hogy eljárást indítottak „a Coca-Cola Magyarország Kft. >>#loveislove<< kampányának plakátjaival kapcsolatban”.

A cikk szerint a cég büntetéséről szóló határozat kiküldésének időpontjában még nem vált véglegessé.

Az állami szervezet – olvasható a lapban – megköszönte a lakossági bejelentést.

A Coca-Cola plakátkampányának meleg párja: Nem lehet elmenekülni

Itt kell változtatni - mondják. Egy interjúban az is kiderült, újra belevágnának.

A Coca-Cola augusztus elején, a Sziget Fesztivál felvezetéseként indította el a kampányát, amelynek keretében háromféle plakáton egy-egy kólát ivó pár szerepelt: egy hetero- és két homoszexuális. A hirdetések láttán a fideszes Boldog István bejelentette, hogy bojkottálni fogja a kólaivást, a kormányoldal médiája is elítélte a plakátokat, amelyek eltávolításáért online petíció is indult. Többen ugyanakkor – köztük például Alföldi Róbert – kiálltak mellette.

A Coca-Cola előbb közleményben magyarázta a kampány lényegét, majd néhány nappal később lecserélte a kifogásolt plakátokat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.

Mennyibe került Orbán stadionfilmje? Haveri áron is százmillió forintba

Mennyibe került Orbán stadionfilmje? Haveri áron is százmillió forintba

Őszintén beszélt idegösszeroppanásáról Istenes Bence

Őszintén beszélt idegösszeroppanásáról Istenes Bence

Hivatalos: Magyarország nem indul jövőre az Eurovíziós Dalfesztiválon

Hivatalos: Magyarország nem indul jövőre az Eurovíziós Dalfesztiválon

Börtönbe kerülhet a veszprémi halálos verekedés vádlottja

Börtönbe kerülhet a veszprémi halálos verekedés vádlottja

Kívánja a havat ez az éppen eladó hernyótalpas Suzuki Jimny

Kívánja a havat ez az éppen eladó hernyótalpas Suzuki Jimny

Tavaszias hétvége következik

Tavaszias hétvége következik