szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – a fogyasztóvédelem a reklámtörvény e pontjára hivatkozva bírságolta meg a Coca-Colát augusztusban indított plakátkampánya miatt.

A bírság mellett a hatóság arra is kötelezte a céget, hogy a továbbiakban ne használjon a gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot – írja az Index.

A lap az információt az egyik olvasójától kapta, aki feljelentette a céget a reklám miatt. A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya válaszolt neki, a levélben pedig egyértelműen közli, hogy eljárást indítottak „a Coca-Cola Magyarország Kft. >>#loveislove<< kampányának plakátjaival kapcsolatban”.

A cikk szerint a cég büntetéséről szóló határozat kiküldésének időpontjában még nem vált véglegessé.

Az állami szervezet – olvasható a lapban – megköszönte a lakossági bejelentést.

A Coca-Cola plakátkampányának meleg párja: Nem lehet elmenekülni

Itt kell változtatni - mondják. Egy interjúban az is kiderült, újra belevágnának.

A Coca-Cola augusztus elején, a Sziget Fesztivál felvezetéseként indította el a kampányát, amelynek keretében háromféle plakáton egy-egy kólát ivó pár szerepelt: egy hetero- és két homoszexuális. A hirdetések láttán a fideszes Boldog István bejelentette, hogy bojkottálni fogja a kólaivást, a kormányoldal médiája is elítélte a plakátokat, amelyek eltávolításáért online petíció is indult. Többen ugyanakkor – köztük például Alföldi Róbert – kiálltak mellette.

A Coca-Cola előbb közleményben magyarázta a kampány lényegét, majd néhány nappal később lecserélte a kifogásolt plakátokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.