A Coca-Cola plakátkampányának meleg párja: Nem lehet elmenekülni

Itt kell változtatni – mondják. Egy interjúban az is kiderült, újra belevágnának.

  • hvg.hu hvg.hu
A Coca-Cola plakátkampányának meleg párja: Nem lehet elmenekülni

Még a nyáron óriási felzúdulást váltott ki a konzervatívnak mondott jobboldalon egyetlen plakát. A Coca-Cola meleg párokat is plakátjára tett, csókolóznak. A fideszes Boldog István bojkottot is hirdetett, felháborodott a kormányoldal és médiája is a plakátokon.

A Coca-Cola akkor közleményben jelezte: „hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk.” Később a plakátok lekerültek, a cég szerint tervezetten, ugyanakkor érdemes felidézni, hogyan kommentálta az ügyet Nádasdy Ádám:

Ezt csak a barom érzi provokatívnak.

Ezek után a 24.hu interjút készített a meleg párral a plakátokról. Germán és Krisztián a két fiatal, már korábban is megkeresték őket, de akkor a Coca-Cola nyilatkozatstopot hirdetett. Most viszont találkoztak velük. A személyi edző Krisztián és marketingmenedzser Germán (aki kolumbiai) közül utóbbi vette észre a felhívást anno. „A Humen Magazinban volt egy hirdetés, hogy párokat keres a Coca-Cola. Elküldtük a néhány soros jelentkezésünket, egy-két fényképet, majd jött a válasz, hogy mi lettünk a kiválasztottak. Csak utólag tudtuk meg, hogy több száz pár jelentkezett rajtunk kívül.”

A cég nem profikat, valódi párokat keresett reklámarcnak, elmondták, a kampány alatt és után pozitív visszajelzések tömege árasztotta el a két férfi közösségi médiás profiljait. Germán arról is beszélt, hogy szerinte „nem lehet hibáztatni azokat, akik negatívan állnak a témához. Harmincéves beidegződéseket nem lehet csak úgy eltörölni, ez generációs sajátosság, Magyarországon kezeletlen volt ez a helyzet az elmúlt húsz, harminc évben. Most lehet érezni egyfajta fordulatot, főként a fiatalabb nemzedéknél.

Boldog István kommentje inkább gyerekes, ő mégiscsak embereket képvisel politikusként. Ha nem iszik belőle, az az ő dolga, nincs semmi baj ezzel.”

Krisztián erről azt mondta, azt hiszi, ha Boldog tényleg úgy gondolkodik, ahogy, akkor sok üdítőről kell lemondania, a Coca-Cola számos terméket gyárt. „Erre a kampányra szükség volt 2019-ben, mert nem az 1900-as évek életét éljük. Némely márka a gyerekek jogaiért áll ki, más a környezetszennyezés ellen, viszont a másság olyan téma, amit nehezen lehet megfogni, azonosulni vele, de erről is kell beszélni, mert bárki családját érintheti, és közben lehet, hogy nem is tud róla. Attól hogy homokba dugjuk a fejünket, még nem lett jobb soha semmi.”

Újra belevágnának a kampányba, Germán szerint csak azért váltott ki ilyen reakciókat a plakát, mert a magyarok még nem láttak ilyet. „Az embereknek is bátornak kell lenniük, hogy megfogják egymás kezét, megérintik egymás vállát. Nyilván nem kell túlzásba vinni, vadul egymásnak esni a nyílt utcán, hiszen olyat senki nem csinál, nemtől függetlenül” – tette hozzá.

Krisztián ehhez hozzátette: „mindenkinek jobban kéne bíznia magában: merje megfogni a párja kezét az utcán, semmi rossz nem történik. Ettől lesznek elfogadóbbak az emberek, főként, ha ízléses keretek között tesszük ezt. Sajnos a barátaink közül többen is megkérdezték, nem félünk-e, hogy majd felismernek. Ahogy

nem féltünk megfogni egymás kezét, úgy most sem félünk semmitől.”

A beszélgetés végén elhangzott, mindketten úgy gondolják, hogy:

itt kell változtatni a dolgokon, nem lehet elmenekülni.

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Ilyen egyszerűen lopták el egy nő több száz millió forintot érő budai telkét

Nyolc nap leforgása alatt elajándékoztak, majd eladtak egy jelenleg 300-400 millió forintot érő telket Budapest XII. kerületében – mindezt úgy, hogy a tulajdonos erről semmit sem tudott. Azóta egy konténer is megjelent a területen, a csalás áldozata pedig nem tehetne semmit egy esetleges építkezés ellen sem, mert jogilag már nem az övé a telek. A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.