szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itt kell változtatni – mondják. Egy interjúban az is kiderült, újra belevágnának.

Még a nyáron óriási felzúdulást váltott ki a konzervatívnak mondott jobboldalon egyetlen plakát. A Coca-Cola meleg párokat is plakátjára tett, csókolóznak. A fideszes Boldog István bojkottot is hirdetett, felháborodott a kormányoldal és médiája is a plakátokon.

A Coca-Cola akkor közleményben jelezte: „hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk.” Később a plakátok lekerültek, a cég szerint tervezetten, ugyanakkor érdemes felidézni, hogyan kommentálta az ügyet Nádasdy Ádám:

Ezt csak a barom érzi provokatívnak.

Ezek után a 24.hu interjút készített a meleg párral a plakátokról. Germán és Krisztián a két fiatal, már korábban is megkeresték őket, de akkor a Coca-Cola nyilatkozatstopot hirdetett. Most viszont találkoztak velük. A személyi edző Krisztián és marketingmenedzser Germán (aki kolumbiai) közül utóbbi vette észre a felhívást anno. „A Humen Magazinban volt egy hirdetés, hogy párokat keres a Coca-Cola. Elküldtük a néhány soros jelentkezésünket, egy-két fényképet, majd jött a válasz, hogy mi lettünk a kiválasztottak. Csak utólag tudtuk meg, hogy több száz pár jelentkezett rajtunk kívül.”

A cég nem profikat, valódi párokat keresett reklámarcnak, elmondták, a kampány alatt és után pozitív visszajelzések tömege árasztotta el a két férfi közösségi médiás profiljait. Germán arról is beszélt, hogy szerinte „nem lehet hibáztatni azokat, akik negatívan állnak a témához. Harmincéves beidegződéseket nem lehet csak úgy eltörölni, ez generációs sajátosság, Magyarországon kezeletlen volt ez a helyzet az elmúlt húsz, harminc évben. Most lehet érezni egyfajta fordulatot, főként a fiatalabb nemzedéknél.

Boldog István kommentje inkább gyerekes, ő mégiscsak embereket képvisel politikusként. Ha nem iszik belőle, az az ő dolga, nincs semmi baj ezzel.”

Krisztián erről azt mondta, azt hiszi, ha Boldog tényleg úgy gondolkodik, ahogy, akkor sok üdítőről kell lemondania, a Coca-Cola számos terméket gyárt. „Erre a kampányra szükség volt 2019-ben, mert nem az 1900-as évek életét éljük. Némely márka a gyerekek jogaiért áll ki, más a környezetszennyezés ellen, viszont a másság olyan téma, amit nehezen lehet megfogni, azonosulni vele, de erről is kell beszélni, mert bárki családját érintheti, és közben lehet, hogy nem is tud róla. Attól hogy homokba dugjuk a fejünket, még nem lett jobb soha semmi.”

Újra belevágnának a kampányba, Germán szerint csak azért váltott ki ilyen reakciókat a plakát, mert a magyarok még nem láttak ilyet. „Az embereknek is bátornak kell lenniük, hogy megfogják egymás kezét, megérintik egymás vállát. Nyilván nem kell túlzásba vinni, vadul egymásnak esni a nyílt utcán, hiszen olyat senki nem csinál, nemtől függetlenül” – tette hozzá.

Krisztián ehhez hozzátette: „mindenkinek jobban kéne bíznia magában: merje megfogni a párja kezét az utcán, semmi rossz nem történik. Ettől lesznek elfogadóbbak az emberek, főként, ha ízléses keretek között tesszük ezt. Sajnos a barátaink közül többen is megkérdezték, nem félünk-e, hogy majd felismernek. Ahogy

nem féltünk megfogni egymás kezét, úgy most sem félünk semmitől.”

A beszélgetés végén elhangzott, mindketten úgy gondolják, hogy:

itt kell változtatni a dolgokon, nem lehet elmenekülni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!