szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több ezer vállalatot vizsgáltak meg, miért és hogyan használják a Facebookot.

Azt tudjuk, hogy a Facebooknak nagy hatása van a politikára, de milyen a hatása az európai gazdaságra? Erről rendelt meg a cég egy kutatást egy független elemző cégtől, a Copenhagen Economicstól. Az elemzők 15 ország 7720 vállalkozását vizsgálták, és arra jutottak:

a közösségi médiát a legtöbb vállalkozás arra használja, hogy csökkentse a marketingköltéseit.

A kis- és közepes vállalkozások 69 százaléka szerint az olcsóbb marketing miatt jó igazán a közösségi média. Már csak azért is, mert ott sokkal jobban lehet válogatni, kikhez jusson el a reklám, mint a hagyományos hirdetéseknél. De a nemzetközi kereskedelmet is segíti a közösségi média: a Facebookot aktívan használó cégeknél a bevételek 19 százaléka külföldről érkezik, míg a többinél csak 14 százalék ez az arány.

Azoknak a cégeknek, amelyek használják a Facebookot, 54 százaléka kommunikál a fogyasztókkal ott, 40 százalék válaszolta azt, hogy a fogyasztói visszajelzések alapján próbálják fejleszteni a termékkínálatukat.

A Facebook hirdetéseiért persze nem mindenki lelkesedik. Miközben a hirdetési platformok amiatt panaszkodnak, hogy a Facebook megfosztja őket a bevételtől, 2019 végén a techcég 40 millió dollárt, vagyis mintegy 11,9 milliárd forint kártérítést fizet a hirdetőinek, jelentősen túlbecsülte ugyanis azt az időt, amit a felhasználók a videók nézésével töltenek a platformon, ami lényegében a hirdetők megtévesztésének minősül. Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal a történetének legnagyobb, 1,2 milliárd forintos büntetését rótta ki a Facebookra, azzal az indoklással, hogy a vállalat megtéveszti a felhasználókat: nem ingyenes a Facebook használata, mert az emberek az adataikkal fizetnek a szolgáltatásért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!