Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A gyanú szerint a motorokba beépített eszközzel hamisították meg a kibocsátási értékeket.
Német, olasz és magyar helyszíneken folytattak házkutatásokat, miután felmerült a gyanú, hogy a Suzuki dízeljárműveibe a nitrogén-oxidok kibocsátási szintjét meghamisító eszközt építhettek be – számolt be a nyomozást támogató Eurojust.
Az eszközöket a frankfurti ügyészség gyanúja szerint Olaszországban készült dízelmotorokba szerelték be, amelyek aztán – mint a közlemény fogalmaz – „egy japán autógyártó” magyarországi üzemében összeszerelt, különböző típusú gépkocsikba kerültek bele.
A frankfurti ügyészség azt gyanítja, hogy a gyártó – amelynek európai központja Németországban található – tudatában volt annak, hogy 2018-ban ezeket az eszközöket szerelték be dízelmotorjaiba. A valósnál alacsonyabb – az uniós normáknak megfelelő – nitrogén-oxid-értékeket mutató eszközöket a közlemény szerint egy olasz beszállítótól szerezte a Stellantis csoporthoz tartozó olasz motorgyártó, az FCA (az autógyártó óriáscég olaszországi vállalatcsoportja a Fiat-Chrysler).
A Reuters megszólaltatta a Suzuki németországi szóvivőjét, aki azt közölte, együttműködnek a hatóságokkal, hasonlóan nyilatkozott a Stellantis.
A Magyar Suzuki Zrt. a hvg.hu megkeresésére megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött. Jelezték: "Vállalatunk mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki Zrt. minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését."
A dízelmotorok kibocsátásának meghamisításával kapcsolatos legnagyobb ügy a Volkswagen csoportot érintette. A németországi cég a botrány 2015-ös kirobbanása után elismerte: világszerte 11 millió dízelüzemű járműbe építettek be olyan szerkezetet, amely utcai használat idején is a valósnál alacsonyabb kibcsátási értékeket mutatta. A Reuters emlékeztet: az autógyártónak eddig 40 milliárd dolláros költsége keletkezett a kártérítések, perköltségek és a járművek átalakítása miatt.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.