Gyerekeknek reklámozó influencerügynökségeket bírságolt meg a GVH

Tavaly három influencerügynökség is azzal úszta meg a gyerekeknek szánt burkolt reklám miatti büntetést, hogy megígérte, jogkövetést elősegítő programban vesz részt. A GVH megvizsgálta, mi valósult meg ebből, és büntetett.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Gyerekeknek reklámozó influencerügynökségeket bírságolt meg a GVH

Influencerügynökségek megbírságolásáról adott hírt a Gazdasági Versenyhivatal. Még tavaly történt, hogy az Ask Bongo mobiljátékot működtető ausztrál céget 350 millió forintra büntették, amiért burkolt reklámokkal próbált gyerekeket rávenni arra, hogy emelt díjas SMS-eket küldjenek, és elhallgatták azt, hogy ezek az üzenetek mennyibe kerülnek.

Az ausztrál céggel együtt három magyar influencerügynökség és egy webtartalomgyártó felelősségét is megállapította a hivatal, de mivel ezek a cégek együttműködőek voltak, bírságolás helyett csak „a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat” írtak elő számukra.

A határidő most letelt, a GVH pedig ellenőrizte, mi valósult meg az ígéretekből. Mint kiderült, a négy vállalkozásból hárman késve, vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot. Emiatt megbüntették ezt a három céget – a Bona Extra Kft.-t, a P4R Digital Agency Kft.-t. és a Social Guru Magyarország Kft.-t, igaz, az eredeti nagy bírsághoz képest itt nem volt szó százmilliós nagyságrendű büntetésről, összesen 900 ezer forintot kell fizenti.