szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szakértők szerint azzal, hogy sávos adózást vezetett be a kormány csökkenhet a fapadosok által befizetendő adó mértéke. Ez a jegyárakban azonban egyelőre nem mutatkozik meg.

Csökkenhet a légitársaságok extraprofitadója a magyarországi járatok többségénél – így kommentálták az RTL Híradójának szakértők azt az adóváltoztatás, aminek értelmében januártól nem lesz egységes a repülőjegyek után fizetendő adó, hanem a károsanyag-kibocsátás függvényében adóztatnak, hogy a zöld szempontok érvényesüljenek.

A kormány a célállomástól függően összesen kétszer három sávos adómértéket állapított meg, a részleteket itt találja.

A Híradónak nyilatkozó egyik szakértő szerint a változtatás a járatok többségét kedvezően érintheti, szerinte a két legalsó sáv határát ott húzták meg, ahol a ma ismert diszkont légitársaságok működnek. Egy másik szakértő szerint ugyanakkor hiába várható, hogy kevesebb lesz az adójuk, ezt a jegyárakon egyelőre nem fogják megérezni az utazók, de talán járatmegszüntetések már nem lesznek, és több turista is érkezhet Budapestre.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dzindzisz Sztefan Gazdaság

Váradi József: Nem tartjuk magunkat alapvetően felelősnek a járattörlések miatt

Egyharmaddal több utast szállít ma a Wizz Air, mint a világjárvány előtt, de a forint gyengülése, a dollár erősödése és az olajárak elszállása gyengíti a légitársaság pozícióját. Erről is beszélt a hvg.hu-nak Váradi József, a társaság vezérigazgatója. A szakembert kérdeztük arról, mekkora költséget jelent a társaság számára az extraprofitadó és ezt hogy igyekeznek behozni, terveznek-e belföldi járatokat, és arról is beszélt, hogyan áll a vizsgálat a nyári járattörlések miatt.