Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Természetesen le is idiótázták az új adónemet.
A magyar kormány célja mindig is az utasok megadózatása volt, valójában soha nem a légitársaságok nem létező nyereségére vetették ki az extra adót – ezt állítja Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója.
A légitársaság hétfőn közleményt adott ki, amelyben arra reagált, hogy egy, a múlt héten megjelent módosítás szerint jövő januártól változik az extraprofitadó légiutakat sújtó része. Az új rendszerben az egy ülésre jutó károsanyag-kibocsátás alapján számítják az adó mértékét, de továbbra kevesebbet kell fizetni azon utasok után, akik célállomása az Európai Unión belül, vagy Albánia, Andorra, Bosznia-Hercegovina, Észak-Macedónia, Izland, Koszovó, Liechtenstein, Moldova, Monaco, Montenegro, Nagy-Britannia és Észak-Írország, San Marino, Svájc, Szerbia, Norvégia, vagy Ukrajna valamelyikében található.
A Ryanair ugyanakkor úgy véli: azzal, hogy az extraprofitadót felváltja a „környezetvédelmi utasadó”, a lényeg nem változik, mert minden ilyen adónem megdrágítja és versenyképtelenné teszi a Magyarországra irányuló és onnan induló légi járatokat a környező országokba (például Romániába, Szerbiába, Szlovákiába, Horvátországba és Ausztriába) közlekedő járatokhoz képest.
Az ír társaság szerint más uniós országok épp eltörlik a légiközlekedési adókat és csökkentik a repülőtéri díjakat, hogy a koronavírus-járvány után segítség a turisztikai szektor helyreállását. A Ryanair szerint ezt a példát kellene követnie a magyar kormánynak is, ezért felszólították Orbánékat, hogy töröljék el „az idióta és káros utasadót”.
Ahogy korábban is írtuk, a kormány és a Ryanair egy ideje izgalmas szócsatát folytat egymással: miután Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter nyáron bejelentette, hogy több szektor nagyvállalatait is különadókkal fogják sújtani, a Ryanair vezére hevesen idiótázni kezdte felváltva őt és a kormányt, majd több magyarországi járatát is megszüntette. A legutóbbi felvonás az volt, hogy miután 1,37 milliárd eurós profittal zárta első üzleti félévét a Ryanair, az Igazságügyi Minisztérium is beszólt a társaságnak.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.