Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
1,37 milliárd eurós profitnak örülhet az ír fapados légitársaság.
Közzétette üzleti éve első felének összesített eredményeit a Ryanair, és a számok azt mutatják, hogy az ír fapados légitársaság a nehéz 2022 ellenére is kirobbanó formában van.
Beszámolójuk szerint a szeptember 30-ával zárult hat hónapjukban az egy évvel korábbihoz képest 207 százalékkal nőtt a bevételük, 2,15 milliárd euróról 6,62 milliárdra. Mindeközben nőttek az üzemi ráfordítások is, 2,20 milliárd euróról 4,98 milliárdra, viszont így is összejött egy 1,37 milliárd eurós profit, ami még a koronavírus előtti időszak utolsó féléves eredményét, az 1,15 milliárd eurót is túlütötte. Vagyis a Ryanair idén kigyógyult a Covidból.
A száguldást elsősorban a nagy második negyedéves utasforgalommal, a megbízható működéssel és a robusztus nyári jegyárakkal magyarázzák – utóbbiak 14 százalékkal magasabbak voltak, mint a pandémia előttiek. A tavaly szeptember 30-ával zárult időszakban csak 39,1 millió ügyfelük volt, ez 143 százalékos erősödéssel 95,1 millióra ugrott, a repülőgépeik feltöltöttsége pedig 79 százalékosról 94 százalékosra javult.
Idén 15 új bázist nyitottak, és 770 új útvonalat indítottak, a nettó tartozásukat pedig 1,45 milliárd euróról félmilliárd eurósra faragták le. Idén nyáron 73 új, „Gamechangernek” nevezett Boeing 737-es repülőgéppel szállítottak utasokat. Ezek a beszámoló szerint 4 százalékkal több ülőhelyet kínálnak, de 16 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek, és a zajszennyezésük is 40 százalékkal alacsonyabb, mint a játékot nem megváltoztató társaiké.
A beszámoló kiemeli, hogy a Ryanair már második éve partnerek a Trinity College-dzsel, ahol egy kutatócsoport a fenntartható repülőgép-üzemanyagok fejlesztésén dolgozik. Az eddigiekben az amszterdami Schipol reptérről induló járataik harmadát már 40 százalékban fenntartható üzemanyaggal töltötték fel, szeptemberben pedig hosszú távú szerződést kötöttek az OMV-vel, így a jövőben az osztrák, német és kelet-közép-európai reptereken is elkezdenek fenntartható naftát tölteni a gépeikbe. Az üzleti eredményben azonban vélhetően többet nyomott a latban, hogy a társaság a felhasznált üzemanyag jelentős részét korábban lekötött - vagyis versenytársainál alacsonyabb áron – tudta beszerezni.
A Covid miatt a közlemény szerint senkit se küldtek el, viszont csökkentették a fizetéseket. A fizetés-visszaépítést az eggyel ezelőtti megállapodás szerint jövő áprilisra kellett volna rendezni, de ezt is sikerült decemberre előrehozniuk.
Kiemelik, hogy az oroszok ukrajnai inváziója nagyban csökkentette a tavaszi forgalmukat, így a szokásos húsvéti nyüzsgés elmaradt – ezt sikerült az év folyamán később pótolniuk. A helyfoglalások az október-decemberi időszakban is erősek maradtak. A jövő nekik is bizonytalan, de óvatosan 166,5 millióról 168 millióra emelik a 2023-as pénzügyi évre várt utasszámukat – ez 13 százalékkal lenne magasabb, mint a Covid előtti időszaké.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.