Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Az elismerést másodszor ítélték oda a légitársaságnak.
Újra a Wizz Airt kapta az év légitársaságának járó elismerést az Air Transport Awards díjátadóján. A magyar gyökerű cég 2020 után nyert újra. Az elismerést Váradi József vezérigazgató személyesen vette át a szerdai montreali gálaesten. Az Air Transport Awards több kategóriában díjazza a légi közlekedési iparág kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőit, az elismeréseket évente ítélik oda.
Az eseményen Váradi József arról beszélt, hogy a Wizz Air a világ egyik leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága, amelynek hálózata Európa, a Közel-Kelet, Ázsia és Afrika 55 országának ezer útvonalát foglalja magába. „Elkötelezetten törekszünk, hogy kedvező viteldíjak mellett a lehető legjobb repülési élményt nyújthassuk utasaink számára. Ez a díj 8 ezer alkalmazottunk fáradhatatlan erőfeszítésének elismerése, akikkel azért dolgozunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a repülést.”
A hírről beszámoló MTI emlékeztetett, hogy a Wizz Air utasforgalma tavaly új rekordot ért el, 45,6 millióra emelkedett, amely duplája a 2021-es forgalomnak és 15 százalékkal haladta meg a pandémia előtti csúcsot. A kihasználtság tavaly 86,7 százalékra nőtt a 2021-es 75,2 százalékról.
A 2022 április 1. és 2023 március 31. közötti pénzügyi év első kilenc hónapjában az utasforgalom 38,9 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 20,3 millióról.
Robert Carey, a diszkont légitársaság elnöke keddi sajtótájékoztatóján erőteljes bővülést vetített előre: a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) tavaly a március és december közötti kilenc hónapban 215 millió euróra emelkedett az előző évi 77,3 millió euróról, a bevételek ugyanebben az időszakban 1,28 milliárd euróról 3,10 milliárdra euróra nőttek.
A múlt héten a Registry Trust brit fogyasztóvédelmi csoport arról számolt be, hogy az európai fapados légitársaságok 4,5 millió fonttal tartoznak az utasaiknak, a teljes tartozásállomány több mint felét a Wizz Air ki nem fizetett kártérítései teszik ki.
Február végén pedig arról számolt be a The Guardian, hogy egy 8 ezer brit utas megkérdezésén alapuló kutatás szerint a legrosszabbra értékelt légitársaság lett a Wizz Air.
A légitársaság elleni magyarországi vizsgálat is februárban ért véget. Ennek eredményeként a cég szerződést kötött a fogyasztóvédelemmel arról, hogy késés, járattörlés vagy más utaspanasz esetén segítik az utasok jogainak érvényesülését.
Mindkettő fapados, de hogy különbözhet ennyire a Wizz Air és a Ryanair?
Szinte alig van valami, amiben megegyezik a két cég, amely egyaránt piacvezetőként hivatkozik magára Magyarországon. Szavakban is erős a verseny a Wizz Air és Ryanair között: nemrég a Ryanair vezére, Michael O'Leary Budapesten arról beszélt, a Wizz Air drágábban üzemel, ezért drágábbak a jegyeik is.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.
A Tisza Párt elnöke legújabb bejegyzésében kifejezetten a fideszeseket szólította meg.
Ez az a fegyver, amely alkalmas lehet Irán nukleáris létesítményeinek megtámadására.