szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Késett, vagy törölték a járatát? Nincs egyedül: rengeteg a kárigény az európai légitársaságoknál.

4,5 millió fonttal tartoznak egy brit fogyasztóvédelmi csoport felmérése szerint az európai fapados légitársaságok az utasaiknak – írja a Guardian. A portál szerint egy fogyasztóvédelmi csoport már a brit kormányhoz fordult az ügyben, állításuk szerint ugyanis például a Ryanair és a WizzAir rendszeresen elmaradnak utasaik kárpótlásával, ha késik a járatuk, vagy egyenesen törlik azt.

A Registry Trust fogyasztóvédelmi csoport jelentése szerint a teljes tartozásállomány több mint felét a Wizz Air ki nem fizetett kártérítései teszik ki. Ugyanez a jelentés állapította meg, hogy a Ryanairnek 840 még nem rendezett kárigénye van, ezek összértéke pedig megközelíti az 550 ezer fontot. A Tui Airways 313 panaszos ügyét nem rendezte, viszont ők drágábbak: a légitársaságon 1,26 millió fontot követelnek az utasok. A British Airwaysen 96 ezer fontot próbálnak behajtani, a Jet2-n viszont csak 1434-et.

2022 decemberében a Wizz Airrel szembeni kiugró kárigény már a hatóságoknak is feltűnt: a brit Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) akkori jelentésében azt írta, hogy komoly aggodalmakra ad okot az, ahány panasz befutott hozzájuk a légitársasággal kapcsolatban. A Wizz Air azonban akkor hárított és közölte: bővíteni fogják az ügyfélszolgálati erőforrásaikat. A Guardian kérdésére hozzátették: december óta már több mint négyszáz panaszos ügyét rendezték és kártalanították őket.

Wizz Air vagy Ryanair? Sokkal nagyobb a különbség, mint gondolná

Bár utasként legtöbbször csak a jegy ára számít, amikor légitársaságot választunk egy-egy útra, valójában szinte alig van valami, amiben megegyezik a két fapados cég. Most végignéztük apránként, mekkora különbség van a két légitársaság között, ebben pedig Bukta Gábor, a Concorde részvénypiaci elemzője volt a segítségünkre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!