Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
És szerintük nem is lesz semmi gond a vizsgálattal.
Utóvizsgálatot indított a Spar ellen a GVH, miután az áruházlánc legyőzte a magyar kormányt az EU-s bíróságon – adtuk hírül hétfőn. A vizsgálat bejelentésének időzítése, úgy tűnt, kapcsolatban állhat az áruházlánc győzelmével, különösen, hogy az EU-s ítélet kihirdetésére reagálva Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nagyjából sárba tiporta a társaságot.
A GVH az utóvizsgálatban azt nézi meg, hogy a Spar teljesítette-e a kötelezettségvállalásait, melyeket egy még 2020 decemberében lezárult vizsgálat után vállalt. A vállalások egy új, regionális beszállítói rendszer kialakításáról, a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeinek növeléséről, valamint új munkahelyek teremtéséről szóltak.
Megkerestük a Spart, és megkértük őket, értékeljék a GVH-s fejleményt, akár annak fényében is, hogy a versenyhivatal azt az EU-bíróságon aratott győzelem után nem sokkal indítja el. A társaság az alábbiakat válaszolta:
„A kötelezettségvállalások végrehajtását a nemzeti versenyhatóság minden esetben megvizsgálja, amely kapcsán a Spar együttműködik a GVH-val, igazolja a vállalások teljesítését, ahogy tette ezt a múltban is.
A Spar Magyarország 2021-ben indította el Régiók Kincsei programját a helyi kistermelők kiváló minőségű, kézműves termékeinek piacra juttatása érdekében. A vállalat hat megyei jogú városban – Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán, Pécsett és Győrben –, valamint – a kötelezettségvállaláson túl – Budapesten is kialakított olyan központokat, ahol magyar mikro- és kis méretű vállalkozások, termelők, kézműves cégek, kis borászatok és sörfőzdék az adott régió számára értékesíteni tudják termékeiket.
A vállalat a kötelezettségvállalás keretében 23 új munkahelyet hozott létre, új munkakörökkel. A Spar csak Magyarországon gyártott, lehetőleg hazai alapanyagból készült termékeket válogat be a programba, amelyeknél fontos, hogy kötődjön az adott régióhoz, értéket teremtsen vele a gyártója. Ezzel a helyi partnerek lehetőséget kapnak, hogy az adott régiós központ néhány tíz kilométeres vonzáskörzetéből, a szállítási láncokat lerövidítve, minél kisebb környezeti terhelést okozva tudják folyamatosan beszállítani magas minőségű termékeiket.
A Spar Magyarország jelenleg 122 beszállító 533 termékét forgalmazza a program keretében. A vidéki termelőket és kisvállalkozásokat segítő programban részt vevő cégek együttesen több mint 600 főt foglalkoztatnak, és olyan kistérségekben is támogatják a munkahelyek megőrzését és a munkahelyteremtést, ahol kevésbé vannak jelen nagyobb vállalkozások.
A kötelezettségvállalás ugyan három évre – 2023. 12. 31-ig – szólt, a Spar a továbbiakban is működteti és működtetni fogja a kistermelőket támogató programját.”
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az M100-nak 2022-ben egyszer már nekifutottak.
Szeptember 20-ra nagy találkozót hirdetett a Digitális Polgári Köröknek.