Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Látványos a visszaesés.
A Tesla amerikai elektromosautó-gyártó 409 millió dollár nettó nyereséggel zárta az idei első negyedévet, ami 71 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 1,39 milliárd dollár profitnál – közölte a cég a New York-i tőzsde keddi kereskedésének leállítása után.
A Tesla teljes negyedéves bevétele 9 százalékkal, 19,34 milliárd dollárra csökkent a tavalyi első negyedévi 21,3 milliárd dollárról, elmarad a szakértői várakozások átlagában szereplő 21,45 milliárd dollártól. A cég a visszaesést a sanghaji, berlini, fremonti és austini gyárak gyártósorainak fejlesztésével, így a termelés ideiglenes csökkenésével indokolta, illetve azzal, hogy mérsékelte autói átlagos árát az eladások élénkítése céljából.
A Tesla 13 százalékkal kevesebb, 336 ezer 681 járművet szállított ki, ez a leggyengébb negyedévet jelentette 2022 óta.
Hogy az eladások visszaestek, az már április elején is látszott. Szakértők emögött több tényezőt látnak. Az egyik, hogy a gyártó modellpalettája öregszik, és nem tudja felvenni a versenyt az európai és kínai gyártók friss, gyakran olcsóbb kínálatával. Emellett a vezérigazgató Elon Musk politikai szerepvállalása, különösen az amerikai jobboldallal és az európai szélsőjobboldali pártokkal való szimpatizálása is sok vásárlót elidegeníthetett. Az sem használt az eladásoknak, hogy világszerte bojkottot hirdettek a Tesla ellen, hogy megállítsák Musk ámokfutását.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.