Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A villanyautó-piac nőtt, ám a Tesla eladásai zuhantak, az amerikai cég piaci részesedése jelentősen csökkent.
A Tesla újautó-eladásai 27,9%-kal estek vissza 2025 májusában Európában, miközben a teljesen elektromos járművek (BEV) piaca 27,2%-os növekedést mutatott. A Tesla piaci részesedése mára csupán 1,2%, szemben az egy évvel korábbi 1,8%-kal – írja a Portfolio.hu.
Eközben a teljes európai autópiac 1,9%-kal bővült májusban, főként a plug-in hibridek és alternatív üzemanyaggal hajtott járművek révén. A kínai SAIC Motor például 22,5%-kal növelte eladásait, míg a BMW 5,6%-kal javított. Ugyanakkor a japán Mazda 23%-os visszaesést szenvedett el.
A Tesla visszaesésének egyik oka, hogy a vásárlók egy része a kedvezőbb árú kínai elektromos járművekre váltott, másrészt a cég vezérigazgatója, Elon Musk politikai ámokfutása negatívan befolyásolhatja a márka megítélését. A Model Y frissítése sem tudta eddig új lendülethez juttatni a márkát.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.