szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Európa legnagyobb autópiaca jövőre már nem Németország lesz az Audi vezére szerint, aki abban bízik, hogy Oroszország...

Európa legnagyobb autópiaca jövőre már nem Németország lesz az Audi vezére szerint, aki abban bízik, hogy Oroszország 2013-ban már átveszi a vezetést, és segíthet az európai autópiaci forgalom további fellendítésében. Az Audi 30 ezer autót akar értékesíteni idén az orosz piacon, világszinten pedig a kínai kereslet további növekedésére számít, ahol a prémium kategória piacvezetőjeként a tervek szerint mintegy 700 ezer autót értékesíthet az év végéig.

A német autógyártó az Egyesült Államokban is ki tudja használni, hogy kocsijai tavaly óta a világ második legkeresettebb luxusautóivá váltak. A társaság vezére a Wall Street Journal szerint arra számít, hogy a prémium autók iránti kereslet az USA-ban is nőni fog 2012-ben, így az Audi mintegy 130 ezer gépjárművet értékesíthet a tengerentúlon.

Az Audi nem az egyetlen autógyártó, amely növekedését leginkább a kínai kereslet folytatódó élénkülésére építi. Óvatos becslések szerint az évtized végére évi 30 millió autót lehet majd eladni Kínában, ám sokan úgy vélik, 2020-ra akár 40 millióra is nőhet a felvevőpiac a tavalyi 18 millióról – írta a Reuters. A legjobban a prémium kategória iránti kereslet nő, miközben a kompakt autók iránti kereslet konszolidálódni látszik. A szakértők szerint a gazdasági növekedés mérséklődése sokkal kisebb veszélyt rejt, mint a szabályozás hirtelen változása. Nem példa nélkül való, hogy az ázsiai ország előzetes konzultáció nélkül hirtelen jelentős módosításokat eszközöljön a külföldi cégek jelenlétét szabályozó törvényeken, ám úgy tűnik, az autógyártók vállalják a rizikót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!