Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hónapok óta dolgozik éjszakánként a Budapest–Hegyeshalom vonalon az a speciális sínköszörű, mellyel a kopásnak indult váltókat nemcsak felfrissítik, de élettartamukat is megnövelik. Az önjáró gép aljában lézer irányítású célszerszámok dolgoznak: négy kereten – keretenként a jobb és bal oldalt is kettő-kettő – tizenhat ipari köszörűkorong mar bele a nagy teherforgalom alatt deformálódott sínprofilokba. A látványnak sem utolsó munkavégzés közben azt azért a mozdony négyfős, és a finomító-kisegítő munkát végző hatfős brigád sem énekli bele az éjszakába, hogy "Csiszi-csiszi köszörűűűű...."

Hegyeshalom, vasútállomás. A gép már munkára készen, engedélyre várakozik
©
Ezt a szakaszt munkáljuk
©
©
Mindenki a helyén
©
©
Az első húzások egyike
©
Szikraeső az éjszakában
©
©
Némi tisztítás két szobrászkodás közt
©
Az eredmény: köszörült síndarab
©
Eszméletlen erők
©
©
A gép egy szakaszon ötször megy át, utána mosás következik
©
A monitorokon mindent nyomon követnek, véletlenül semmi sem történik
©
Nyílt pályán kincset érő kupon
©
A naptár elengedhetetlen
©
A szakasz köszörülése után a gép új pályára indul, s megkezdődnek a kisebb munkálatok, melyeket a váltóknál végeznek, ezekhez ugyanis csak kézi köszörűvel férnek hozzá
©
A közlekedés a többi pályán zavartalan
©
©
©
Vonat várakozik éjjel tizenegy körül
©

Kövessenek minket a Facebookon is!