Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hónapok óta dolgozik éjszakánként a Budapest–Hegyeshalom vonalon az a speciális sínköszörű, mellyel a kopásnak indult váltókat nemcsak felfrissítik, de élettartamukat is megnövelik. Az önjáró gép aljában lézer irányítású célszerszámok dolgoznak: négy kereten – keretenként a jobb és bal oldalt is kettő-kettő – tizenhat ipari köszörűkorong mar bele a nagy teherforgalom alatt deformálódott sínprofilokba. A látványnak sem utolsó munkavégzés közben azt azért a mozdony négyfős, és a finomító-kisegítő munkát végző hatfős brigád sem énekli bele az éjszakába, hogy "Csiszi-csiszi köszörűűűű...."

Hegyeshalom, vasútállomás. A gép már munkára készen, engedélyre várakozik
Fülöp Máté
Ezt a szakaszt munkáljuk
Fülöp Máté
Fülöp Máté
Mindenki a helyén
Fülöp Máté
Fülöp Máté
Az első húzások egyike
Fülöp Máté
Szikraeső az éjszakában
Fülöp Máté
Fülöp Máté
Némi tisztítás két szobrászkodás közt
Fülöp Máté
Az eredmény: köszörült síndarab
Fülöp Máté
Eszméletlen erők
Fülöp Máté
Fülöp Máté
A gép egy szakaszon ötször megy át, utána mosás következik
Fülöp Máté
A monitorokon mindent nyomon követnek, véletlenül semmi sem történik
Fülöp Máté
Nyílt pályán kincset érő kupon
Fülöp Máté
A naptár elengedhetetlen
Fülöp Máté
A szakasz köszörülése után a gép új pályára indul, s megkezdődnek a kisebb munkálatok, melyeket a váltóknál végeznek, ezekhez ugyanis csak kézi köszörűvel férnek hozzá
Fülöp Máté
A közlekedés a többi pályán zavartalan
Fülöp Máté
Fülöp Máté
Fülöp Máté
Vonat várakozik éjjel tizenegy körül
Fülöp Máté

Kövessenek minket a Facebookon is!