Tetszett a cikk?

Az internetes banki szolgáltatásokat használók száma tavaly a lakosság körében 64 százalékkal, a vállalati körben 89 százalékkal nőtt, állítja a GKI Gazdaságkutató Rt. felmérése.

A tanulmány megállapítja: a legtöbb bank mindhárom elektronikus - internet, telefon és mobiltelefon - csatornán nyújt szolgáltatásokat a lakossági és a vállalati ügyfelek számára. Ahol nincsenek ilyen elektronikus szolgáltatások, ott a következő 12 hónap során tervezik azok beindítását. Több bank szándékozik internetes szolgáltatást, SMS-alapú és WAP-alapú mobilbanki szolgáltatást beindítani. A WAP alapú szolgáltatások egyelőre a legkevésbé használatosak, és sok bank még távlati tervként sem gondolkodik ezen.
Az értékpapírokkal való elektronikus, internetes kereskedés lehetőségét csak kevés bank nyújtja, illetve tervezi nyújtani, és az interneten keresztüli hiteligénylés elterjedése is csak fokozatosan várható a banki tervek alapján. A tanulmány rámutat, hogy a mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybevevő lakossági ügyfelek száma tavaly 74 százalékkal nőtt, a vállalati ügyfelek száma pedig 92 százalékkal bővült. A GKI idei évi prognózisa szerint a mobilbanki lakossági ügyfelek száma további 70 százalékkal, a vállalati pedig 60 százalékkal növekedhet.
Az elemzésben szereplő banki várakozások szerint az idén a lakossági internetes ügyfelek száma 37 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma 62 százalékkal emelkedik. A GKI, a Webigen Rt. és a Sun Microsystems Magyarország tavaly a negyedik negyedévben végzett felmérést a pénzügyi szektorban. (MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!