szerző:
hvg.hu

Az Ipsos Insight tanulmánya szerint a hordozható telefonok rövidesen felvehetik a versenyt a személyi számítógépekkel az internetes hozzáférés tekintetében.

Az AFP értesülése szerint az Ipsos tanulmányából kiderül, a mobiltelefont tulajdonosoknak immár 28 százaléka használta készülékét a világhálón való szörfözésre. Ez három százalékos emelkedést jelent 2004-hez képest. Az elemzők szerint ez a növekedés főleg a 35 év feletti korosztály tagjainak köszönhető, amely annyit tesz, hogy a technológia elfogadottabbá vált az idősebbek körében is.

Az online mobilozók listáját Japán vezeti, ahol a mobiltulajdonosok 92 százaléka használta legalább havonta egyszer e-mail letöltésére, vagy internetezésre telefonját 2005-ben. Idén tíz japán felnőttből négy használta telefonját a világháló elérésére, ez nem kevesebb mint 50 százalékos emelkedést jelent 2003-hoz képest. A második helyen a britek állnak, 29 százalékkal, őket holtversenyben követi az USA és Dél-Korea, 26 százalékkal.

A kedvező prognózis ellenére az Ipsos tanulmánya megemlíti, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában az online mobiltechnológia iránti kereslet csökkenni látszik, a drótnélküli internetelérést lehetővé tévő noteszgépek elterjedésének köszönhetően. Ennek ellenére a nagyobb sávszélegsségű mobil alkalmazások elterjedésétől azt várják, hogy változni fog a helyzet a telefonok és a számítógépek versenyében.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Világ

Jegyek a focivébére az internetről

Mi tegyenek azok a lelkes futballrajongók, akik még szeretnének kijutni a júniusi németországi világbajnokságra? Helyzetük egyre nehezebb, de még most sem reménytelen.

hvg.hu Itthon

A választások bizakodóvá teszik az internetezőket

Január óta érezhetően növekszik a NetHangulat index. A jelenség mögött a választások közeledésének hatása fedezhető fel - derül ki az NRC piackutató cég választásokra elkészült kutatásából. Írásunkban a 7 hónapos kutatássorozat eredményeit, trendjeit foglaljuk össze.

hvg.hu Tech

15 milliárd dolláros 3G mobilforgalom Kelet-Közép-Európában

A piac telítődése és az árak csökkenése ellenére tavaly növekedett a mobil szolgáltatásokra fordított összeg a kelet-közép-európai régióban, és ez a trend a belátható jövőben is tovább folytatódik. A térség 11 piacát lefedő IDC-felmérés szerint az elmúlt évben 13,5 százalékkal magasabb értékben, 15,12 milliárd dollárért vásároltak mobil szolgáltatásokat a régióban, az idén pedig további 9,5 százalékos növekedés várható.

Dzindzisz Magdalena (hvg.hu) Gazdaság

Vásárolhat mobillal is! De mit?

Mozijegyet, sztrádamatricát, kiállításra belépőt, parkolójegyet vásárolhatunk mobiltelefonunk segítségével. Itthon még csak tucatnyi szolgáltatást érhetünk el, Japánban pedig már bankkártyaként is működik a mobiltelefon. Magyarországon egyre többen használják mobiljukat vásárlásra, de még így is messze le vagyunk maradva a fejlettebb országoktól.

hvg.hu Választás 2006

Mit keresnek a honatyák az interneten?

Belegabalyodtak a politikusok a világhálóba. Ki jobban, ki kevésbé. Balról mohón vetették magukat az internet nyújtotta lehetőségekre, míg a konzervatív oldal arisztokratikus távolságtartását a személyes kapcsolatok fontosságával magyarázza. A pártprogramtól a belsőség levesig számtalan érdekességre bukkanhat a kampánytól zavaros tekintetű választó.

Vélemény

Mobilok háborúja

Akárcsak Angliában a rózsák háborújának , ugyanúgy Magyarországon, a fehér és vörös mobilok összecsapásának is lesznek áldozatai. Igaz, ezúttal nem a csatamezőn, hanem a választási urnáknál marad alul a gyengébb fél, az amelyik kevésbé képes mozgósítani híveit, kevésbé képes kihasználni a modern technika, elsősorban a mobiltelefon előnyeit.

Infinit Tech

Megrögzötten ragaszkodnak szokásaikhoz az internetezők

A brit Cabinet Offic megbízásából a Tickbox.net nevű cég 1535 tizenhat évnél idősebb angol netezőt kérdezett meg internethasználati szokásaikról. A Kabinetiroda arra volt kíváncsi, milyen esélyei és lehetőségei vannak az angol kormány e-szolgáltatásokat összesítő egyablakos oldalának a nagyobb fokú elismertségre.

Erről tudjon: kivonul a Facebookról a harmadik legnagyobb magyar bank

Erről tudjon: kivonul a Facebookról a harmadik legnagyobb magyar bank

Kicsontozzák a Huaweit? Baljós dolgot közölt a Microsoft

Kicsontozzák a Huaweit? Baljós dolgot közölt a Microsoft

Drágul a benzin és a gázolaj

Drágul a benzin és a gázolaj

Kitiltottak egy férfit egy fitneszklubláncból, miután kikerült róla egy igen kínos videó

Kitiltottak egy férfit egy fitneszklubláncból, miután kikerült róla egy igen kínos videó

Belső ellenzéke szerint „hülyének néz mindenkit” a Magyar Tenisz Szövetség elnöke

Belső ellenzéke szerint „hülyének néz mindenkit” a Magyar Tenisz Szövetség elnöke

Lemondott az ukrán kormányfő

Lemondott az ukrán kormányfő