hvg.hu

Egy kínai kutatócsoport négy megkövült egyedét tárta fel annak az eddig ismeretlen halfajnak, amely kulcsot adhat a tudomány kezébe a halak evolúciójának megértéséhez.

A Kínai Tudományos Akadémia gerinces paleontológiai és ősembertani intézetének vezető tudósa Zsu Min által irányított csoport egy olyan lényt fedezett fel, amely hidat képezhet a gerincesek fejlődésének két korszaka között, s amely végső soron elvezet a modern korszakban domináns fajokhoz. A kutatási eredményeket Zsu és munkatársai a brit természettudományos folyóirat, a Nature legutóbbi számában tette közzé.

A 405 millió évesre becsült fossziliákra a dél-nyugat-kínai Jünnan tartományban találtak rá. A teremtmények mind az ősi csontos halak, mind a modern halak jellegzetességeit mutatták. Zsu professzor szerint nagyon valószínű, hogy ezek a lények voltak az ősei a mai szárazföldi gerinceseknek is.

BBC Tech

Új emlősfajt fedeztek fel Borneón (fotó)

Feltehetően új állatfajt fedeztek fel a WWF kutatói egy borneói őserdőben, melynek fennmaradása azonban az érintetlen területek folyamatos irtásával veszélyben van.

A meteoritok ősi szerves anyagokat is tartalmaznak

A meteoritok ismét meglepetéseket okoztak: egy nemzetközi kutatócsoport bebizonyította, hogy nemcsak csillagport tartalmaznak, hanem szerves anyagok ősi, vagy csak némileg módosult nyomait is hordozzák.

Van otthon egy használt laptopja? Itt megtudja, mennyit kaphat érte