szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

Az indiai mobilhasználók száma gyorsuló ütemben növekszik. Számuk áprilisban haladta meg a japán mobilosok számát, és előrejelzések szerint júniusban már 100 millió mobiltelefon-használó lesz az országban.

A Datacomm Research Company által készített, India mobilpiacát elemző tanulmány szerint két év múlva már az orosz és amerikai felhasználóknál is többen fognak mobiltelefonálni Indiában. Kína elsőségét azonban egyelőre nem veszélyeztetik. A növekedés mértékét jól jellemzi, hogy az utóbbi egy évben megháromszorozódott a mobilhasználók száma a világ második legnépesebb országában.

A tanulmány szerint az országban tapasztalható gyors felfutás nagymértékben a versenyt támogató kormányzati döntéseknek köszönhető.

Ennek következtében olyan szabályozói környezet, hálózati infrastruktúra és innovációk sorozata született meg, amelyből a fejlett és a fejlődő távközlési piacok is tanulhatnak.

Az indiai piac sajátosságaiból fakadóan az eladott készülékek döntő többsége alacsony kategóriás és akár már 40 dollárért (körülbelül 8200 forint) is megvásárolható. A percdíjak szintén alacsonyak (0,03 dollár; 6,15 forint). A legtöbb indiai havonta kevesebb, mint 10 dollárt (2050 Ft) fizet a mobiltelefonálásért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kína és India dobja meg a médiaipart

A média- és szórakoztató ipar növekedése jóval gyorsabb lesz az évtized második felében, mint az elsőben. A PriceWaterhouseCoopers (PwC) szerint a piac Kínában és Indiában bővül a legnagyobb ütemben. A videojátékok kereslete nő a legjobban, piacuk megkétszereződhet 2009-ben.

MTI Gazdaság

PWC: Kína és India a legveszélyesebb versenytársak a piacon

A vállalatok globális terjeszkedésével egyre nagyobb jelentőséget nyer az új piacok és fogyasztók felkutatása, amelyre a legnagyobb lehetőségek Indiában, Kínában, Brazíliában és Oroszországban mutatkoznak - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PWC) felméréséből.