szerző:
BBC
Tetszett a cikk?

A 2012-es olimpiát beharangozó reklámfilm egy animált részlete epilepsziás rohamot okozhat - derült ki a minap, melynek nyomán a szerkesztők el is távolították a kifogásolt részletet az esemény weblapjáról.

A londoni ötkarikás játékok logója
Graham Harding professzor a tévéadások fotó-érzékenységét mérő megoldás fejlesztője szerint tilos újból vetíteni a kifogásolt reklámspotot - írja a BBC.

A Charity Epylepsy Action nevű szervezet több hívást is kapott a reklám nyomán rohamot kapott betegektől. Szerintük a reklám 23 ezer embernél jelenthet potenciálisan veszélyt Nagy Britanniában.

A London 2012 szervezői azonnal a film újraszerkesztéséről döntöttek. Az esemény új logóját, melynek alapja a villogó 2012-es dátum, hétfőn mutatták be.

Az esemény szóvivője szerint a sajtóbemutatón látott reklámfilmet vették fel a tévétársaságok s ez került fel a hivatalos oldalra. „Szeretnénk azonban hangsúlyozni, hogy nem maga a logó veszélyes, hanem a reklámban megjelenő animációs részlet” – tette hozzá a szóvivő.

A kifogásolt részleten egy búvár látható amint egy medencében úszik. A snitt képi világa sokszínű effekttel van megtörve és hullámzóvá téve.

„Természetesen a figyelmeztetést igen komolyan vesszük és megtesszük a szükséges lépéseket.” –teszi hozzá.

Harding professzor a klinikai idegpszichológia szakértője, aki azt az egészségügyi tesztet is fejlesztette, melyen minden adásba kerülő brit mozgóképes reklámnak át kell esnie, hogy biztosan ne okozzon rohamot az epilepsziára hajlamos nézőkben, a BBC London rádióadásának elmondta, hogy a kifogásolt spot elbukta a Harding FPA tesztet, ezért vetítése nem engedélyezett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!