szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az Aviation Safety Network oldalán több olyan baleset is szerepel, amelynek első számú vagy...

Az Aviation Safety Network oldalán több olyan baleset is szerepel, amelynek első számú vagy részleges okaként említik a villámcsapást. Például 2001-ben egy Merlin IV-es típusú spanyol repülőgép zuhant le azután, hogy belerepült egy viharzónába, majd valószínűsíthetően egy villámcsapás következtében tönkre ment a repülő elektronikus berendezése. A balesetben 10-en vesztették életüket. 1985-ben egy Lockheed L-1011-es típusú gép vált vihar áldozatává. Itt szerepet játszott a pilóták rossz döntése, amely alapján megpróbáltak leszállni úgy a célállomás repterére, hogy egyértelműen szabad szemmel látták a viharfelhőt a kifutópálya fölött és tudták, hogy a biztonságos landoláshoz megengedhető mértékűnél erősebb a keresztirányú szél. 134-en haltak meg a katasztrófában és mivel a repülőt a szél a reptér közelében haladó autópályához csapta, a földön is voltak halálos áldozatok.

A cikk folytatásához kattintson ide.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!