szerző:
hvg.hu

Első ránézésre, mintha egy sci-fi film díszlete lenne, azonban az Unimodal Transport Solutions által kidolgozott ötlet – a cég vezetői szerint – forradalmasíthatja a közlekedést, s száműzheti a forgalmi dugókat a nagyvárosokból, ráadásul – bár síneken közlekedik – bárhova eljuthatunk a segítségével.

Látványterv a SkyTran-rendszer egyik megállójáról
© UniModal Inc.
A The Contaminated című blog értesülései szerint a SkyTran nevű rendszer kétszemélyes kapszulákat alkalmaz az utasok továbbítására. Ezek a személyi járművek elektromágnesek segítségével „lebegnek” a síneken, s városon belül 160 km/h, városon kívül pedig 240 km/h sebességet képesek elérni. A rendszer lényege, hogy az utasok a portáloknak nevezett megállóknál beszállnak az első szabad kocsiba, beütik a kívánt címet, majd a kapszula rácsatlakozik a sínhálózatra, amelyen számítógépek és aktív radarok vezérlik az összes fülke mozgását.

A SkyTran forradalmi része a szabadság, ugyanis a felhasználóknak nem kell menetrendekhez, és az egyes sínpárokon közlekedő járatokhoz igazodnia, a mágnesvasút-kocsik ugyanis egymástól függetlenül képesek közlekedni a várost átszövő hálózaton. A feltaláló Douglas Malewicki és az Unimodal üzletfejlesztési alelnöke, Christopher Perkins szerint akár minden háztömbnél lehetne egy saját portál, így szó szerint bárhová eljuthatnánk városon belül a mágnesvasúttal.

A kiválasztott érkezési portálnál a jármű egy lassító vágányra kerül, ahonnan belebeg a kiszállást lehetővé tévő peronra. Mivel a mágnesvasút nem érintkezik a sínnel, ezért nagyon rövid féktávolság – mintegy 25 méter – elegendő a SkyTran megállásához.

„A SkyTran óriási előnye, hogy olyan technológiát használ, amely már létezik, ki van fejlesztve, a sikeres telepítéshez csupán integrálni kell az egyes összetevőket” – magyarázta az ABCNews-nak adott interjújában Perkins. „Használatával felválthatóak lennének az autók, tekintve, hogy egy megfelelően kiépített városi hálózaton az utasok negyed, vagy fél mérföldnyire közelíthetik meg mindenkori úticéljaikat.

A személyi mágnesvasút-hálózat olcsó, könnyű anyagokat használ, így telepítése igen gazdaságos lenne. Az ABCNews riportja szerint 1 mérföld emeltpályás helyközi vasút kiépítésének az árából 90 mérföld SkyTran-pályát lehetne felhúzni. Figyelembe véve, hogy Los Angelesben mintegy 5 milliárd dollárért terveznek felépíteni 50 mérföldnyi helyközi vasúti pályát, talán érdemes megfontolni, hogy ugyanekkora költséggel a kaliforniai nagyváros csaknem teljes területe lefedhető lenne a személyautók használatát kiváltó SkyTran-rendszerrel.

A találmány iránt már érdeklődik Svédország és Finnország, s szó van egy floridai projekt beindításáról is. Az első lépés azonban egy működő prototípus kiépítése, amely feltehetőleg nem várat magára sokáig.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Tech

Az óránkénti 500 km/h-t is elérhet a kínai mágnesvasút

Kína saját mágnesvasutat fejleszt, amely akár az óránkénti 500 kilométeres sebességet is képes lesz elérni - jelentette a hétvégén az Új-Kína hírügynökség, a kínai tudományos-technológiai minisztériumra hivatkozva. 2010-ig szeretnék az első 30 kilométeres próbaszakaszt kiépíteni.

hvg.hu Természet

Mágnesvasút után itt a mágneses szélturbina

Kínában megkezdték a világ legnagyobb, mágnesek segítségével lebegő szélturbináinak építését. A szélfarm generátorai 400-5000 watt közötti mennyiségű energiát termelnek majd, ha 2008 első felében elkészülnek.

Nem lett többsége Farkas Flóriánéknak az országos roma önkormányzatban

Nem lett többsége Farkas Flóriánéknak az országos roma önkormányzatban

Erdei Sándor, vagyis Rokker Zsoltti is képviselő lett Miskolcon

Erdei Sándor, vagyis Rokker Zsoltti is képviselő lett Miskolcon

Itt az újabb Brexit-ultimátum: éjfélig meg kell találni a megoldást

Itt az újabb Brexit-ultimátum: éjfélig meg kell találni a megoldást

Megjött a Google új mobilja, amelyet érintés nélkül is lehet használni

Megjött a Google új mobilja, amelyet érintés nélkül is lehet használni

Kaczynski marad: a gyerekpótlék fontosabb, mint a jogállam

Kaczynski marad: a gyerekpótlék fontosabb, mint a jogállam

Ekkora tököt még nem látott Kalifornia

Ekkora tököt még nem látott Kalifornia