szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az emberek figyelmének megragadására alkalmas, dinamikusan változó kijelzők...

Az emberek figyelmének megragadására alkalmas, dinamikusan változó kijelzők (köztéri hirdetési médiumok, információs pontok és közhasznú kijelzők) iránti egyértelműen növekvő kereslettel párhuzamosan a piaci trend abszolút a nagyobb méretű lapos képernyők felé mutat, a 40’’-os vagy annál nagyobb képátlójú készülékek kerülnek reflektorfénybe. Ebben szerepet játszanak az új fejlesztések (pl. Blu-ray), illetve az, hogy a vásárlók egyre többet tudnak a nagyobb méretű kijelző által nyújtott előnyökről.
A Panasonic 103’’-os (több mint két és fél méter képátlójú) kijelzője jelenleg a világ legnagyobb, kereskedelmi forgalomban kapható plazmája, és bármilyen meglepő is, mindeddig rekordszámban kelt el Európában, illetve e kontinensen kívüli országokban. A 103’’-os óriás számtalan alkalmazásra ideális, így remekül alkalmazható a kereskedelemben, információs pontokként, tárgyalótermekben, rendezvényeken, sőt akár high-end házimozi „vászonként” is.
A plazma technológia egyébként széles körben úgy ismert, mint a legjobb képminőséget nyújtó megoldás. A minőségbeli különbségek leginkább  persze a nagy formátumú képen ütköznek ki, ahol a plazma lekörözi a többi laposképernyő-technológiát. Ezt többek között az is magyarázza, hogy a plazmát valójában mozgóképek megjelenítésére fejlesztették, szemben az LCD technológiával, amelyet eredetileg kisebb kijelzőkben alkalmaztak, így például digitális karórákban, illetve különböző számítástechnikai alkalmazásokban és felületeken. Az LCD csak az utóbbi időben vált mozgókép megjelenítésre (is) alkalmas eszközzé.

Mozgóképek megjelenítésére tervezték: plazma kijelző a Panasonictól

A plazma képernyők Full HD képminőséget jelenítenek meg még a 103’’-os kijelzőn is, s akkor még enem is szóltunk a hosszú élettartamról (akár 100 ezer óra).
A Panasonic egyébként egy figyelemreméltó eredményt is a magáénak mondhat:  2008 első negyedévének (január-március) piackutatási eredményei szerint a cég részesedése a 40" feletti laposképernyő-piacon (plazma és LCD) 25 % (a hozzá legközelebb álló versenytárs csak 16%-ot tudhat a magáénak), a professzionális plazma kijelzők piacán birtokolt 48 %-os részesedésével pedig óriási előnyt könyvelhet el az összes versenytással szemben, hiszen a közvetlenül utána következő gyártó csak 15%-os szeletet fed le.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!