A különböző tévékészülékek idén is tartoltak, bár inkább a zöld techonlógián volt a hangsúly © AP |
Jason Oxman, a CES-t szervező Consumer Electronics Association alelnöke szerint részben a gazdasági helyzet okolható a csökkenő részvételért, s a kiállító cégek is kisebb számú személyzettel képviseltették magukat Las Vegasban. Ebből kifolyólag a CEA tudatosan próbálta korlátozni a résztvevők számát, ami azt jelentette, hogy a későn regisztrálóknak 100, a helyszínen jegyet váltóknak pedig 200 dollárt kellett fizetnie. Ezzel sikeresen távoltartották azokat a portyázókat, akik csak a promóciós anyagokra utaztak, s jóval többen voltak azok az érdeklődők, akik akár vásárolni is hajlandóak voltak a CES-en.
„Idén jóval több volt a komoly érdeklődők aránya, mint valaha” – tette hozzá Oxman. Ennek kapcsán a CEA-vezetősége egyhangúan felkérte a szervezőket, hogy hasonló módszerrel szűrjék a látogatókat a jövőben is. A rendezvényt óriási sajtóérdeklődés is övezte, legalább 6000 médiamunkás utazott Las Vegasba.
Az első becslések szerint a technológiai ipar is megérezte a válságot, s ezen még a karácsonyi szezon sem segített. A korai előrejelzések arra számítottak, hogy az ajándékvásárlási láz nem csökken a gazdasági helyzet miatt, azonban az NPD Group felmérései az előző évhez viszonyítva 5,7 százalékos visszaesést mutatnak a szórakoztatóelektronikai eszközök és számítógépek forgalmában.