szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új szolgáltatási üzleti modellt vezet be a Vodafone Magyarország és a Magyar Posta: a virtuális szolgáltatásnak is nevezett megoldás lényege, hogy a kistelepüléseken élők ott is hozzájuthatnak a mobilkészülékekhez és az alapszolgáltatásokhoz, ahol ma egyetlen mobilcégnek sincs semmilyen értékesítési pontja.

A két társaság még nem hozta ugyan nyilvánosságra az ügylet részleteit, de az MTI úgy értesült, hogy majdnem 800 postán és postai értékesítési ponton vehetnek majd péntektől mobilt az emberek. A két társaság elsősorban azt a potenciális vevőkört célozza meg, amelyik másképpen nem jutna hozzá a szolgáltatáshoz.

A szolgáltatás alapdíja percenként bruttó 30-35 forint között lesz, de talán közelebb a 30-hoz. A kártyás mobilszolgáltatáshoz a hálózatot a Vodafone adja, a posta pedig értékesíti a telefonokat és a szolgáltatást. A posta így virtuális mobiltelefonos cégként jelenik meg a piacon. Az MTI érdeklődésére a posta csak annyit közölt, hogy pénteken sajtótájékoztatón közlik a szolgáltatás részleteit.
 
Magyarországon korábban már többször is felröppent a hír virtuális szolgáltatás indításáról, s többen tárgyaltak is már erről valamelyik magyarországi mobilcéggel. Eddig azonban egyik törekvés sem valósult meg, vélhetően azért, mert a mobilcégek nem adták bérbe másnak a hálózatukat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!