szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az egyik nagy gyorsétteremlánc 33 százalékkal tudta megnövelni vendégei számát egy egyszerű trükkel. A kampányhoz a Foursquare helyfüggő szolgáltatását használták, komoly sikerrel.

A technológiával foglalkozó Mashable blog értesülései szerint a McDonald’s idén április 16-án tartott, Foursquare Day nevű, a közösségi médiának szentelt napot meglovagolva innovatív kampányba kezdett. A Foursquare lényege, hogy a felhasználók a különböző helyszínekre bejelentkezve megosztják ismerőseikkel tartózkodási helyüket, az élelmes vállalkozók pedig különböző kedvezményekkel igyekeznek a legtöbbször bejelentkezők kedvében járni.

A gyorsétteremlánc, kapva az alkalmon, 5 illetve 10 dolláros ajándékutalványokat ajánlott fel száz felhasználónak, akik bejelentkeznek egyes üzleteibe. Az ötlet sikerét jelzi, hogy az akció hallatára özönleni kezdtek a vendégek az éttermekbe, a különböző közösségi hálózatokon pedig mintegy hatszázezerrel nőtt a McDonald’s rajongóinak száma.

Rick Wion, az étteremlánc közösségi médiáért felelős részlegének vezetője szerint az alig ezer dollárba kerülő kampánynak köszönhetően aznap 33 százalékkal nőtt meg a betérő vendégek száma. Az Econsultancy nevű cég jelentése szerint a média is ráharapott az eseményre, ugyanis több mint 50 cikk foglalkozott a McDonald’s akciójával.

„A marketingeseink közül sokan még azt sem tudták, mi az a Foursquare” – mondta Wion a Mobile Social Communications konferencia hallgatóságának. „Így ugyancsak elképedtek, amikor elárultam nekik, hogy ilyen kis befektetéssel ekkora forgalomnövekedést tudtunk elérni.”

A Mashable felhívja a figyelmet, hogy a százalékos növekedést jelen esetben nem konkrét eladásokban, hanem a Foursquare-en történt bejelentkezésekben mérték, mégis olyasmiről van szó, amire a PR-ügynökségeknek és reklámcégeknek nem árt odafigyelni.

Nem a gyorsétteremlánc az egyetlen, amely sikeresen aknázta ki a helyfüggő szolgáltatásokban rejlő lehetőséget. Idén korábban a brit Domino a Foursquare programjának köszönhetően 29 százalékkal tudta növelni profitját.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Folk György (hvg.hu) Világ

Hogyan változtatja meg a közösségi média az újságírást?

Évek óta létező jelenség, hogy az erősen cenzúrázott sajtójú országokból származó hírek esetében az újságírók nem mindig tartják be az olyan alapvető elveket, mint az információk több forrásból történő megerősítése. Az iráni helyzet kapcsán ez most halmozottan előjött.

hvg.hu Napi merítés

Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi médiát

Néhány évvel ezelőtt a civil mozgalmak javarészt utcai tüntetéseket, petíciók aláírását, vagy csoportos akciókat jelentettek. De mindez most megváltozni látszik. Egy új médiumnak köszönhetően már olyanok is kinyilvánítják a véleményüket, akik eddig nem akarták, vagy egyszerűen nem tudták - olvasható az Adrenalin blogon.

Andersen Dávid Tech

Helyfüggő szolgáltatások: forradalom egy év múlva?

Az idei év trendjei között előkelő helyre küzdötték fel magukat a helyfüggő szolgáltatásokat lehetővé tévő szoftverek és alkalmazások, ennek ellenére egyelőre – főleg hazánkban – sokan értetlenül néznek, ha meghallják a címben is szereplő kifejezést. Az iparági szakemberek majdnem egybehangzó véleménye szerint rendkívüli potenciál rejlik az efféle alkalmazásokban, még akkor is, ha sokaknak aggályai támadnak a biztonság kérdését illetően.

hvg.hu Napi merítés

Mennyi időt vesz el a közösségi média?

A Médiablog írója legfrissebb bejegyzésében feleleveníti az 1990-es éveket, és összehasonlítja azokat az időket a mával, hogy mennyi időt (és pénzt) visz el az életünkből a közösségi média.