Jól teljesítenek a Facebook mobilos felületén futó hirdetések

Ha így maradnak a facebookos reklámok sikerességi mutatói, fellendülhet a közösségi oldal bevétele és hosszabb távon emelkedhet a részvényárfolyam is.

  • hvg.hu hvg.hu
Jól teljesítenek a Facebook mobilos felületén futó hirdetések
Nemrég számoltunk be róla, hogy a Facebook végre a felhasználók által egyre inkább preferált mobilos felületén is elkezdte a hirdetések megjelenítését. Az első jó hír már meg is érkezett az új megoldással kapcsolatban: a SocialCode adatai szerint a mobilos átkattintási arány 0.79 százalékos, ami sokkal erősebb a hagyományos ("asztali") Facebook-felületen mért átlagosan 0.327 százalékkal. A TBG mérései még ennél is jobb mobilos arányt mutatnak, 1.14 százalékot.

A kezdeti, erős számokkal kapcsolatban nem árt két fontos kitételt megfogalmazni. Az egyik a kijelzők különbségéből fakadó véletlenfaktor: jóval nagyobb eséllyel érünk hozzá véletlenül egy mobilos hirdetéshez (miközben mondjuk csak lefelé szerettünk volna görgetni), mint amennyi annak esélye, hogy egérrel egy ismerősünk megosztása helyett véletlenül egy facebookos reklámra kattintunk. Másrészt nem hagyhatjuk figyelmen kívül az újdonság erejét sem: a mobilos hirdetésmegjelenítés még csak két hete jelent meg, néhányan alighanem ezért is lekattintják.
Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.