szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Samsung Galaxy-sikerek és iPhone-mánia ide, gyengélkedő Nokia-eredmények oda, a magyarországi felhasználók zöme még mindig Nokia márkájú mobilt használ – derül ki a Mediameter friss kutatásából.

A 18 évesnél idősebbek 78 százalékának, nagyjából 6,3 millió felnőttnek van mobiltelefonja – derült ki a Mediameter első negyedéves adatokat tartalmazó kutatásából, melyről az IT Café ír.

A mobiltelefon-tulajdonosok 57 százaléka 1-2 éven belül vásárolt mobiltelefont használ. A Mediameter szerint a hazai felhasználók 40 százaléka – ez több mint 2,5 millió 18 éven felülit jelent – Nokia márkájú készüléket használ, 28 százalékuknak (1,7 millió) Samsung, 10 százalékuknak Sony (Ericsson), míg 5 százalékuknak LG márkájú telefonja van. A mobiltelefonnal rendelkező felnőttek több mint negyedének, 28 százalékénak volt okostelefonja 2013 elején, ez mintegy 1,7 millió okostelefon-használót jelent.

A mobiltulajdonosok többsége a beszélgetésen kívül hetente többször szokott telefonján sms-t küldeni, kétharmaduk általában havonta szokott fényképeket készíteni/nézni a készülékén. A mobiltelefonosok csak alig fele szokott zenét hallgatni (48%) vagy videofelvételt (46%) készíteni a készülékén, játszani 41 százalékuk szokott. A felhasználók 27 százaléka használja internetezésre is mobilját. Valamennyi mobiltulajdonos 13 százaléka szokott emailezni, 11 százaléka közösségi oldalakat böngészni telefonján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!