szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Többféle szempontot is figyelembe veszünk, ha okostelefon-vásárlásra kerül sor, azonban a szempontok nem egyforma súllyal esnek latba a férfiaknál és a nőknél.

A mobileszközök, így az okostelefonok is egyre fontosabb szerepet játszanak az életünkben, és ez független attól, hogy férfiakról vagy nőkről van-e szó. Amikor viszont ilyen készülékek vásárlására kerül sor, már tapasztalhatók eltérések. Ezeket vizsgálta egy globális, 58 országra kiterjedő felmérés keretében a Nielsen piackutató cég.

Ami egyértelműen kiderült: a férfiakat inkább a specifikációk izgatják, többek között az, hogy milyen operációs rendszert futtat a készülék (48% vs, 41%), mekkora a kijelzője (38% vs. 34%). vagy hogy mekkora a processzorsebesség (41% vs. 31%).

A nők döntésében viszont a legfontosabb az ár (72% vs. 67%), a szolgáltatói szerződés (27% vs. 25%), és például a telefon kamerája is fontos szerepet játszik (32% vs. 30%).

Forrás: Mashable/Statista

A felmérés a kikerülhetetlen közösségi médiához való kapcsolatot is vizsgálta, itt mind a nők, mind a férfiak egyetértenek abban, hogy az ilyen oldalak hírforrásként való használata inkább pozitív, mint negatív. A nők nagyobb százalékban (28%) szerzik az értesüléseiket ezekből a „hírforrásokból”, mint a férfiak (25%).

Persze nemcsak hírforrásként szerepelnek a közösségi site-ok, amelyeket a nők gyakrabban látogatnak, mint az erősebbik nem képviselői (65% vs, 53%), és több hölgy használja önkifejezésre például blogok, fotók letöltése, megosztása (28% vs. 23%), illetve szórakozásra (13% vs. 7%), mint férfi.

Ez utóbbiaknak viszont gyakrabban vannak üzleti céljai ezeken az oldalakon (27% vs. 22%), és randizásra is sűrűbben használják (13% vs. 7%).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!