szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az éjszakai pihenés után folytatják a rohamot a UPC ügyfelei: reggel óta néhány percenként érkeznek a néhol udvarias, néhol meglehetősen határozott hangvételű felhasználói észrevételek a vállalat közösségi felületére, miután az egyik legnagyobb internet-szolgáltató hálózatán harmadik napja elérhetetlen sok weboldal.

“Az internetes tartalmak elérésének korlátozása a kommunista diktatúrák jellemzője, ha jól tudom Önök nem tartoznak ebbe a kategóriába! Nekem mint előfizetőnek JOGOM VAN MINDEN, AZ INTERNETEN LEGÁLISAN ELÉRHETŐ TARTALOMHOZ HOZZÁFÉRNI! Havi 15 ezer forintos díjért cserébe ELVÁROM, hogy azt kapjam, ami minden más internetezőt is megillet!” – nagyjából ilyen hangulat uralkodik tegnap óta a UPC Facebook-oldalán, és higgyék el, az egyik legfinomabban megfogalmazott előfizetői észrevételt idéztük. Az oldalra közzétett követői posztként, illetve a UPC megosztásaihoz írt hozzászólásként is záporoznak a hasonló beírások, az éjszakai pihenés után ismét néhány percenként jön újabb.

A UPC telefonos ügyfélszolgálatával történt beszélgetésről kaptunk egy olvasói felvételt. Az ott elhangzottak szerint “az Externet szolgáltatóval történt valami hiba. Mert itt bizonyos weboldalak betöltenek erről a szolgáltatóról, ellenben valamelyik pécsi tranzitszerverüknél elakad a jel. Az Externet azt kommunikálja kifelé, hogy náluk nincsen semmiféle műszaki hiba, de mi csak műszaki hibát látunk, mert bizonyos ott elakadnak ennél a szervernél. Felvettük már a társszolgáltatóval úgymond a kapcsolatot. Nem tudom, milyen okból, de a marketing osztályuk azt kommunikálja kifelé, hogy náluk ugyan nincsen, hanem ez UPC-oldali hiba. […] Valószínű, hogy ez műszaki hiba, csak valamiért az Externet ezt nem meri felvállalni, és inkább akkor a másik szolgáltatóra mutogat.”

A UPC facebookos oldalának borítóképe
©

A UPC hálózatából április 1-je óta, vagyis már harmadik napja nem érhetők el az Externet hálózatába tartozó weboldalak és online szolgáltatások, köztük az RTL oldalai, valamint az állami tévécsatornák videostreamje sem. A helyzetet tovább rontotta, hogy csütörtök este óta úgy tűnik, valamelyik fél nem mond igazat. Egy facebookos kommentben a UPC úgy reagált: nem üzleti döntésről, hanem technikai probléma miatt szakadt meg a kapcsolat az Externettel. Ezzel szinte egy időben az Externet úgy nyilatkozott: nem műszaki hiba történt, a mostani történet a UPC üzleti döntésének az eredménye.

A UPC és az Externet korábbi viszonyát jól ismerő forrásunk szerint sem műszaki problémáról, hanem a két szolgáltató közt egy ideje már húzódó üzleti-fejlesztési vita eredményéről lehet szó, ennek részleteiről itt olvashat.

Ha ön is a UPC előfizetője, és napok óta nem ér el valamilyen weboldalt, írja meg nekünk egy üzenetben a HVG Tech rovatának Facebook-oldalára, hogy melyik az.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!