Már azt hihették a kutatók, hogy megtalálták Atlantiszt, a híres elsüllyedt várost, de most kiderült, hogy csak metánszivárgás okozta ásványosodásról van szó.

Egyszerű geológiai folyamat eredményeként alakultak ki azok a víz alatti formációk, amelyeket eleinte egy elveszett görög város maradványainak hittek - derült ki a Kelet-Angliai Egyetem és az Athéni Egyetem közös kutatásából.

Amikor a búvárok kikövezett padlókhoz, udvarokhoz és oszlopsorokhoz hasonló leleteket fedeztek fel a nyugat-görögországi Zákinthosz szigetének közelében, azt hitték, hogy egy szökőárban odaveszett civilizáció romjait találták meg.

A Marine and Petroleum Geology című folyóiratban közölt legfrissebb eredmények szerint azonban a terület egy geológiai folyamat eredményeként jött létre az ötmillió évvel ezelőtt kezdődött pliocén földtörténeti korban.

"A területet palack nélkül merülő búvárok fedezték fel, és elsőre úgy tűnt, hogy egy tengerbe veszett ókori kikötőt találtak" - idézte a Phys.org tudományos-ismeretterjesztő portál a tanulmányt vezető Julian Andrewst, a Kelet-Angliai Egyetem munkatársát.A szakember szerint ugyanakkor meglepő volt, hogy a köralakú oszloptalapzatokhoz és kikövezett padlókhoz hasonló leleteken kívül a hajdani élet semmilyen egyéb jelére nem bukkantak, például edényekre.

Ez lehetne akár egy oszlop talapzata is