szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre divatosabb, hogy a konkurensek hibáinak kiemelésével próbálja dicsőíteni saját termékét egy cég. A Google sem tesz másként.

A Samsung időről időre reklámban alázza az Apple-t (ez ügyben azért az almás céget sem kell félteni), most pedig a Google készített olyan, a Chrome OS-t dicsőítő hirdetést, amelyben a rivális operációs rendszerek, a Windows és a MacOS gyengeségeit emeli ki.

Az új szösszenet olyan hibaüzenetekről szól, amelyekkel a Windows- és a MacOS-felhasználók szembesülhetnek időről időre, például a vírusriasztásokkal, sőt még a kékhalállal (BSoD) is. A Google bízik abban, hogy ha felhívja a figyelmet az alternatív operációs rendszerek gyenge pontjaira, és kihangsúlyozza a Chrome OS hosszabb akkus üzemidejét, az automatikus frissítéseket és a kártevők elleni megbízható védelmet, akkor minél többen választják majd ezt a rendszert.

Google

A videó ugyanakkor válasz is az oktatási területen történt legutóbbi lépésre. A Microsoft ugyanis nemrégiben bejelentette az elsősorban ide szánt, megfizethető Surface-gépet, a Surface Gót, és persze van egy Windows 10-es verzió is (Windows 10 S), amit kifejezetten erre a piacra szántak. Persze ez nem változtat azon, hogy a Google továbbra is vezető szerepet játszik az amerikai oktatási piacon. Ezzel együtt nem véletlen, hogy az iskolakezdés előtt jelent meg ez a „cikizős” reklám, amelyet valószínűleg újabbak is követni fognak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!