szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eddig már az első figyelmeztető üzenet után is díjat számoltak fel, de miután több ügyfél is panaszkodott emiatt, beszüntetik ezt a gyakorlatot.

Novembertől módosítja általános szerződési feltételeit a Telekom: a cég enyhíteni fogja a felhasználók fizetési felszólítással kapcsolatos terheit. A szolgáltató továbbra is SMS-ben értesíti majd ügyfeleit, ha késnek a számlák befizetésével, de ezentúl az első SMS-ben küldött felszólítás díjmentes lesz.

A kiküldött felszólítási díj megállapításáról nem rendelkezik jogszabály, de van lehetőség arra, hogy az előfizetők a kirívóan drága vagy méltánytalan díjszámítás ellen fellépjenek. Ha jogsértés nem is történik, több fogyasztót érintő méltánytalanság, jelentős súlyú érdeksérelem esetén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság önálló hatáskörrel rendelkező intézménye, a média- és hírközlési biztos egyeztetési eljárást kezdeményezhet a szolgáltató díjszámítási gyakorlatával kapcsolatban. A Magyar Telekom gyakorlata miatt a biztoshoz tavaly október óta több panasz is érkezett, ezek mind a méltánytalanul magas díjat és a tájékoztatás módját kifogásolták.

A panaszok nyomán az NMHH egyeztetést kezdeményezett a társasággal, és indítványozta, hogy a Telekom tegye ingyenessé az első fizetési felszólítást, és azt is javasolta, hogy a társaság átláthatóbb módon tájékoztassa előfizetőit a fizetési felszólításokkal kapcsolatban.

A szolgáltató végül vállalta, hogy ősztől méltányosabb díjszámítási gyakorlatot vezet be, és azt is bejelentette, hogy úgy módosítja az általános szerződési feltételeit, hogy azok átláthatóbbak és kiszámíthatóbbak legyenek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

A Telekom feltette a YouTube-ra az eddigi legszívmelengetőbb videóját

A nagyszülők és az unokák kapcsolattartásában az egyik legnagyobb gáttá vált, hogy az idősebb generáció járatlan a digitális eszközök használatában, véli a Magyar Telekom. A vállalat éppen ezért úgy döntött: felkészíti a nagyszülőket, méghozzá játékkal. Elsőként egy orosházi nyugdíjas egyesületnél jártak. A látogatásról készített videó részben persze PR, de abból a jobbik fajta: egyébként is szívmelengető.