szerző:
hvg.hu

Új forgalomirányítási rendszeren dolgoznak a Volkswagennél, amely nem csak a dugók csökkentésénél lehet hatásos. Az ötlet nagyszerűsége, hogy elviekben bármelyik városra kiterjeszthető.

A világ szinte összes városában a hagyományos forgalomirányítási technika működik, amely koránál és jellegénél fogva lassan kimegy a divatból, hiszen ennél fejlettebb megoldás is létezik már. A Volkswagen például a kvantumtechnika előnyeit alkalmazva kezdett érdekes kísérletbe: olyan megoldáson dolgoznak a D-Wave nevű céggel, amely a közösségi közlekedésre és a "rendes", közúton való forgalomra is jótékony hatással lehet.

A német autógyártó ötlete azon alapszik, hogy képes helyettesíteni a hagyományos szuperszámítógépek modelljeit: ezek a rendszerek ugyanis csak egyszerre képesek sok feladatot feldolgozni, de egy olyan bonyolult területnél, mint a közlekedés, sok más tényezőt is figyelembe kell venni. A kvantumtechnika mindezt hatékonyabban képes feldolgozni, nem mellesleg optimalizálni is tudja a beérkező adatokat, információkat.

©

Mindez nagyon bonyolultnak tűnik, ám a Volkswagen azt is megosztotta, hogyan nézne ez ki a gyakorlatban. A vállalat egyrészt azt állítja, rendszerük használata simább közlekedést biztosít a közutakon haladóknak, a tömegközlekedési eszközök pedig jobban szolgálnák az utasok kényelmét. De a fejlesztéssel a taxisok is jól járhatnak, ugyanis hamarabb jutnának az autóra várókhoz, utóbbiak pedig nyilván előbb kezdhetnék meg utazásukat. A rendszert az önvezető járművek is képesek lennének kihasználni, a friss információk ugyanis egyből eljutnának hozzájuk, például a dugókról.

A terv azonban – csengjen bármennyire is jól – inkább koncepció, mint valóság, ma legalábbis. Hiszen ahhoz, hogy működjön, számos tényezőt át kellene alakítani. Az autógyártó mindenesetre már bemutatta elképzeléseit, hozzátéve, hogy fejlesztésüket a városok számára értékesíthető termékként képzelik el, de csak ott, ahol rendelkeznek a kompatibilis háttérrel.

A szisztémát Barcelonában szeretnék elsőként tesztelni, de ha beválik, elméletileg nincs akadálya, hogy máshol is bevessék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Különös betűk az utcákon: mindent teleplakátolt a Samsung a jövő heti nagy eseménnyel

Különös betűk az utcákon: mindent teleplakátolt a Samsung a jövő heti nagy eseménnyel

A túlóratörvény már nem rombolja a Fidesz népszerűségét

A túlóratörvény már nem rombolja a Fidesz népszerűségét

Nyelvet tanul(na)? Telepítse a Chrome-hoz ezt a bővítményt, sokat segíthet

Nyelvet tanul(na)? Telepítse a Chrome-hoz ezt a bővítményt, sokat segíthet

Országos Roma Önkormányzat: Sneider Tamás mondjon le!

Országos Roma Önkormányzat: Sneider Tamás mondjon le!

Öt autó ütközött az M0-son

Öt autó ütközött az M0-son

Százmilliókat kapott sportfejlesztésre Balatonalmádi, alighogy véget ért ott a Fidesz-gyűlés

Százmilliókat kapott sportfejlesztésre Balatonalmádi, alighogy véget ért ott a Fidesz-gyűlés