szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új forgalomirányítási rendszeren dolgoznak a Volkswagennél, amely nem csak a dugók csökkentésénél lehet hatásos. Az ötlet nagyszerűsége, hogy elviekben bármelyik városra kiterjeszthető.

A világ szinte összes városában a hagyományos forgalomirányítási technika működik, amely koránál és jellegénél fogva lassan kimegy a divatból, hiszen ennél fejlettebb megoldás is létezik már. A Volkswagen például a kvantumtechnika előnyeit alkalmazva kezdett érdekes kísérletbe: olyan megoldáson dolgoznak a D-Wave nevű céggel, amely a közösségi közlekedésre és a "rendes", közúton való forgalomra is jótékony hatással lehet.

A német autógyártó ötlete azon alapszik, hogy képes helyettesíteni a hagyományos szuperszámítógépek modelljeit: ezek a rendszerek ugyanis csak egyszerre képesek sok feladatot feldolgozni, de egy olyan bonyolult területnél, mint a közlekedés, sok más tényezőt is figyelembe kell venni. A kvantumtechnika mindezt hatékonyabban képes feldolgozni, nem mellesleg optimalizálni is tudja a beérkező adatokat, információkat.

©

Mindez nagyon bonyolultnak tűnik, ám a Volkswagen azt is megosztotta, hogyan nézne ez ki a gyakorlatban. A vállalat egyrészt azt állítja, rendszerük használata simább közlekedést biztosít a közutakon haladóknak, a tömegközlekedési eszközök pedig jobban szolgálnák az utasok kényelmét. De a fejlesztéssel a taxisok is jól járhatnak, ugyanis hamarabb jutnának az autóra várókhoz, utóbbiak pedig nyilván előbb kezdhetnék meg utazásukat. A rendszert az önvezető járművek is képesek lennének kihasználni, a friss információk ugyanis egyből eljutnának hozzájuk, például a dugókról.

A terv azonban – csengjen bármennyire is jól – inkább koncepció, mint valóság, ma legalábbis. Hiszen ahhoz, hogy működjön, számos tényezőt át kellene alakítani. Az autógyártó mindenesetre már bemutatta elképzeléseit, hozzátéve, hogy fejlesztésüket a városok számára értékesíthető termékként képzelik el, de csak ott, ahol rendelkeznek a kompatibilis háttérrel.

A szisztémát Barcelonában szeretnék elsőként tesztelni, de ha beválik, elméletileg nincs akadálya, hogy máshol is bevessék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Fricska az EU-nak és az USA-nak a magyar–szerb–orosz gázüzlet

Fricska az EU-nak és az USA-nak a magyar–szerb–orosz gázüzlet

Vidnyánszky felrúgott egy széket a POSZT-on, most utánaröpült az egész fesztivál

Vidnyánszky felrúgott egy széket a POSZT-on, most utánaröpült az egész fesztivál

Tavaly haltak meg a legtöbben Olaszországban a második világháború óta

Tavaly haltak meg a legtöbben Olaszországban a második világháború óta