szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelek szerint nemcsak a politikusok esetében kezeli lazán a Facebook a hirdetések ellenőrzését. Most épp egy HIV-gyógyszer kapcsán merült fel, hogy nem etikusan hirdetik a platformon, de úgy tűnik, a Facebook szerint ez rendben van így.

A Facebook hirdetési rendszerére számtalan panasz érkezett már. Legutóbb például azzal verte ki a biztosítékot sokaknál a cég, hogy bejelentették, a hirdetések feladásakor lazább szabályok vonatkoznak a politikusokra, és azért sem büntetik meg őket, ha hazudnak.

A szándékos hanyagság mellett szándékolatlanok is becsúsznak. Remélhetőleg csak ezt illusztrálja a The Guardian beszámolója, amely szerint a közösségi oldalon úgy reklámozzák a Truvada nevű, a HIV-fertőzések megelőzésére szánt szert, hogy annak mellékhatásairól nem adnak pontos tájékoztatást a felhasználóknak a hirdetők. Nem egy cég futtat vonatkozó reklámot a közösségi oldalon.

Némelyik reklámban egyenesen azt írják, hogy ez az az igazán hatékony szer, melyet a gyártók el akarnak titkolni az emberek elől.

A San Francisco AIDS Foundation azt állítja, a mellékhatások klinikailag elhanyagolhatók. Eközben felhasználói oldalról megszaporodott a problémát jelentők száma: van, aki csontritkulásra, más vesekárosodásra panaszkodott.

A GLAAD nevű nonprofit jogvédő szervezet levélben kereste meg a Facebookot, amelyben jelezték, problémásnak találják, hogy a gyógyszer hirdetéseiben nem pontos tájékoztatást adnak a hirdetők, ám a közösségi oldal szerint nincs itt semmi látnivaló. A nonprofit szervezet ezután írt nyílt levelet a Facebooknak, amelyet 50 szervezet, valamint több politikus is aláírt.

A Facebook egyelőre nem reagált a szervezet megkeresésére.

Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!