szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több száz ügyféligényt kielégítő banki szolgáltatásból mindössze három az, ami minden hazai pénzintézet mobilos alkalmazásában megtalálható – derül ki a BiztosDöntés.hu felméréséből, ami nem a díjak, hanem a szolgáltatások alapján vizsgálta a hazai bankok mobilalkalmazásait. Az elmzés szerint kevés az a pénzintézeti app, amelyik többet tud egy mobilra optimalizált böngészős felületnél.

A tíz legnagyobb hazai kereskedelmi bank (Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank) mobilapplikációit összehasonlító BiztosDöntés.hu arra jutott, hogy az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás a három funkció, melyeket mindegyik pénzintézet kínál ezen a csatornán ügyfeleinek.

A szolgáltatást alapítót elemző, Gergely Péter szerint a fiatalabb generáció tagjai már elsősorban a kínált szolgáltatások alapján hasonlítják össze a bankszámlákat. A vezető úgy látja, egy egyszerűen csak az árakat összemérő táblázat vagy kalkulátor nem segít – hiszen hiába olcsóbb 200 forinttal a számlavezetés, ha az ügyintézés egy részét nem lehet kényelmesen, mobilos appból megtenni –, éppen ezért álltak elő egy olyan kalkulátorral, amelyben már a mobilon elérhető funkciók szerint is lehet szűrni a hazai banki ajánlatok között.

Az oldal szakértői 250 szolgáltatástípus figyelve rendszeresen áttekintik a hazai mobilappok kínálatát, figyelik a fejlesztéseket és beszámolnak róluk. Friss elemzésükben 50 sokak által elvárt digitális banki szolgáltatás alapján vizsgálták meg a programokat.

Arra jutottak, hogy a bankok egyre jobban állnak a bolti mobilfizetéssel, ami jelenleg egyébként az applikációk fejlesztésének egyik fő iránya. A vizsgált tíz hazai nagybank kínálatából már csak négy nem nyújt ilyet az ügyfeleinek, de ebből 2 lehetővé teszi bankkártyái mobilfizetéses használatát az Apple saját fizetési megoldásával (Apple Pay).

BiztosDöntés

Mobilegyenleget feltölteni például mindössze négy banknál lehet az okostelefonos appból, közlekedési mobiljegyet vásárolni pedig csak kettőnél és csak egynél köthetünk utasbiztosítást, ha külföldre utazunk.

A tízből hat bank applikációja nem képes push üzenetben tájékoztatni ügyfelét, a drága SMS-ek helyett a bankszámlára érkező jóváírásokról vagy a bankkártyás tranzakciókról.

A vizsgált bankok mintegy felénél lehet sárga és fehér csekket befizetni mobillal anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból, de közülük csak kettő olvassa be a csekk QR-kódját az ingyenes bankkártyás befizetéshez. A többinél karakterfelismerésekkel kell bajlódni és a csekkről beolvasott adatok alapján sima átutalásként megy el a befizetett pénz a számláról.

Autópálya-matricát is mindössze két banknál vásárolhatunk a mobilappal, ahogy parkolást is csak kettőnél fizethetünk így.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!