szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alkalmazáskövetés kikapcsolása érezhető bevételkiesést generál a közösségi médiában, illetve az azzal foglalkozó cégeknél.

Óriási hatása van a reklámpiacon elköltött dollárokra az Apple fejlesztésének, ami megakadályozza, hogy bizonyos appok nyomon követhessék a felhasználók online életét. Azt ugyanakkor, hogy pontosan mennyivel rövidíti meg a cupertinói eszköz a cégek bevételét, a Lotame mostani kutatása számszerűsítette: fél év alatt mintegy

10 milliárd dolláros kieséssel érdemes kalkulálnia a Facebooknak, a Twitternek, a YouTube-nak és a Snapchatnek is.

A jelenséget az Alkalmazáskövetés átláthatósága nevű funkció okozza, amelyet az iOS 14.5-ben tett a rendszer részévé az Apple. Ez egy biztonsági megoldás, amellyel a vállalat az iPhone-használók privát szféráját igyekszik védeni. És mivel a beállítás mindenfajta (online) tevékenységet elrejthet, a hirdetők (akik éppen ezekből az adatokból generálnak pénzeket) igen nehéz helyzetbe kerülhetnek. A Financial Times által csak most bemutatott kutatás pedig részletesen is taglalja, pontosan mennyire.

A Lotame felmérése emellett arra is rávilágít, hogy a funkciónak a Facebook issza meg a legjobban a levét: csak náluk 13,2 százalékosra becsülik a reklámbevételekre gyakorolt negatív hatást. A képzeletbeli dobogó második fokára a Snapchat állhat fel. A YouTube-nál és a Twitternél enyhébb forgalomcsökkenést mértek.

A kutatás a funkció bevezetése óta eltelt 6 hónapos periódust vette alapul.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!