szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több millió Galaxy telefont és ausztrál felhasználót érinthet egy félrevezető reklámkampány, amiért most a Samsungnak is mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Mérgelődhettek, azok az ausztrál Galaxy-tulajdonosok, akik elhitték azt, amit látnak a reklámokban. A Samsung Ausztrália 2016 márciusa és 2018 októbere között marketingkampányt folytatott. Kilenc hirdetést tett közzé a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon, a saját honlapján és még fizikai üzleteiben is, amelyek azt mutatták, hogy bizonyos Galaxy telefonok (S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus és Note 8) nyugodtan használhatók medencében vagy tengerben.

ACCC

Ez nem egészen volt igaz, és erre a károsultak is rájöttek. Maga a Samsung Ausztrália is elismerte, hogy ha a Galaxy telefonokat medencébe vagy tengervízbe merítik, fennáll annak a veszélye, hogy a töltőcsatlakozó rozsdásodik, és leáll, ha a telefont még nedves állapotban töltik. Az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság (ACCC) szerint a Samsung Ausztrália vízállósági állításai fontos értékesítési pontot jelentenek ezeknél a Galaxy telefonoknál, amelyekből legalább 3,1 millió darabot eladtak.

„Sok fogyasztó, aki Galaxy telefont vásárolt, már azelőtt ki volt téve a félrevezető hirdetéseknek, mielőtt még megvette volna az új telefont” – érvelt az ACCC elnöke, hozzátéve, hogy a Samsung Ausztrália anyavállalata, a Samsung Electronics már a Galaxy telefonok piacra dobása előtt igyekezett mérsékelni a töltőportok korróziójának hatásait, amelyeket a vízzel való érintkezést követő töltés okoz.

Ennek ellenére a Samsung Ausztrália marketingkampánya népszerűsítette a Galaxy telefonok használatát a medencékben és a tengervízben, miközben továbbra is fennállt az esély arra, hogy a Galaxy telefonok megsérüljenek a korrózió miatt. Több száz fogyasztói panaszt tekintettek át, amelyek arról számoltak be, hogy problémák merültek fel a Galaxy telefonokkal, miután az víznek volt kitéve, sőt sok esetben teljesen leállt a telefon.

Az ACCC-nél úgy gondolják, hogy a büntetés erős emlékeztető a vállalkozások számára, hogy minden, egy adott termékre vonatkozó állítást alá kell támasztani. A Samsung Ausztrália hajlandó kifizetni a büntetést, a pórul járt felhasználóknak pedig ingyen megjavítják/cserélik a telefonjukat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!