A The Wall Street Journal tette közzé az Antenna előfizetés-elemző cég becslését, amely szerint a Netflix Basic with Ads elnevezésű, hirdetésekkel megtűzdelt előfizetése nem igazán népszerű az Egyesült Államokban: az új amerikai előfizetők csupán 9 százaléka választotta, a meglévőknek pedig csak 0,1 százaléka váltott erre egy másik előfizetésről. (Az ilyen olcsóbb, hirdetésekkel támogatott streaming szolgáltatások célja általában az, hogy minél több új felhasználót toborozzanak, miközben minimalizálják a drágább csomagról áttérőket.)
Az említett adatok azon tények ismeretében érdekesek, hogy az Egyesült Államokban májustól októberig a Netflix-előfizetők 29 százaléka választotta a prémium szolgáltatást, 31százalékuk a Standard szintet, 40 százalékuk pedig az alapcsomag előfizetője. A már említett 9 százalékos „Basic with Ads” előfizetést a múlt hónap végén mérték, amikor a szolgáltatás már körülbelül négy hete működött az Egyesült Államokban.
Az Antenna – magyarázza a Phone Arena – több millió tranzakciós adatból (beleértve az online vásárlásokat és a banki adatokat) kalkulálja ki az előfizetői számokat. A Netflix azonban kételkedik ezek pontosságában. A Netflix szóvivője szerint a hirdetésekkel támogatott szintjük még nagyon korai szakaszban van, örülnek annak bevezetésének és a hirdetők lelkesedésének, hogy a Netflix partnerei legyenek.
Mindez jól hangzik, viszont vannak olyan értesülések, hogy a Netflixnek állítólag vissza kellett fizetnie a reklámokból származó bevételek egy részét a hirdetőknek, miután nem érte el a Basic with ads szolgáltatás nézettségi becsléseit. A meg nem nevezett ügynökségek vezetői szerint egyes esetekben a Netflix a várt közönség körülbelül 80 százalékát tudta csak biztosítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.