szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

November elején indult el jó pár országban a Netflix Basic with Ads nevű szolgáltatása, amelyért nem kell túl sokat fizetni, cserébe viszont el kell viselni pár kellemetlenséget, például, hogy nem lehet műsorokat letölteni, és reklámokat kell elviselni. Úgy tűnik, nem egészen olyan az előfizetési lehetőség fogadtatása, mint ahogyan arra a Netflix számított.

A The Wall Street Journal tette közzé az Antenna előfizetés-elemző cég becslését, amely szerint a Netflix Basic with Ads elnevezésű, hirdetésekkel megtűzdelt előfizetése nem igazán népszerű az Egyesült Államokban: az új amerikai előfizetők csupán 9 százaléka választotta, a meglévőknek pedig csak 0,1 százaléka váltott erre egy másik előfizetésről. (Az ilyen olcsóbb, hirdetésekkel támogatott streaming szolgáltatások célja általában az, hogy minél több új felhasználót toborozzanak, miközben minimalizálják a drágább csomagról áttérőket.)

Az említett adatok azon tények ismeretében érdekesek, hogy az Egyesült Államokban májustól októberig a Netflix-előfizetők 29 százaléka választotta a prémium szolgáltatást, 31százalékuk a Standard szintet, 40 százalékuk pedig az alapcsomag előfizetője. A már említett 9 százalékos „Basic with Ads” előfizetést a múlt hónap végén mérték, amikor a szolgáltatás már körülbelül négy hete működött az Egyesült Államokban.

Az Antenna – magyarázza a Phone Arena – több millió tranzakciós adatból (beleértve az online vásárlásokat és a banki adatokat) kalkulálja ki az előfizetői számokat. A Netflix azonban kételkedik ezek pontosságában. A Netflix szóvivője szerint a hirdetésekkel támogatott szintjük még nagyon korai szakaszban van, örülnek annak bevezetésének és a hirdetők lelkesedésének, hogy a Netflix partnerei legyenek.

Mindez jól hangzik, viszont vannak olyan értesülések, hogy a Netflixnek állítólag vissza kellett fizetnie a reklámokból származó bevételek egy részét a hirdetőknek, miután nem érte el a Basic with ads szolgáltatás nézettségi becsléseit. A meg nem nevezett ügynökségek vezetői szerint egyes esetekben a Netflix a várt közönség körülbelül 80 százalékát tudta csak biztosítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!