Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kkv","description":"A bevételek nagyobb részére a megyei települések pályázhatnak, egy kis részét megtartják maguknak, de valamennyit csak visszacsorgatnak Paksnak is.","shortLead":"A bevételek nagyobb részére a megyei települések pályázhatnak, egy kis részét megtartják maguknak, de valamennyit csak...","id":"20241125_paks-iparuzesi-ado-kulonleges-gazdasagi-ovezet-tolna-varmegyei-onkormanyzat-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"2794ba04-c551-4957-bb27-8ae2056a1e80","keywords":null,"link":"/kkv/20241125_paks-iparuzesi-ado-kulonleges-gazdasagi-ovezet-tolna-varmegyei-onkormanyzat-kozgyules","timestamp":"2024. november. 25. 14:14","title":"Így osztja újra a Pakstól elszippantott milliárdokat a Fidesz uralta vármegyei közgyűlés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c25daf24-7095-4511-923f-dad12bfb9a13","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az idős ember életveszélyes fejsérülést szenvedett.","shortLead":"Az idős ember életveszélyes fejsérülést szenvedett.","id":"20241125_vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-busz-lerantas-ferencvaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c25daf24-7095-4511-923f-dad12bfb9a13.jpg","index":0,"item":"c07e2b51-b91b-4cab-8dcc-bc885274010a","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-busz-lerantas-ferencvaros","timestamp":"2024. november. 25. 12:48","title":"Botjánál fogva rántott le a buszról egy 89 éves utast egy férfi Ferencvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0243c885-6aec-4fdf-a673-dceb12b6e74e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az öt évvel ezelőtti szamoai kanyarójárványt komoly dezinformációs kampány előzte meg az oltásokról, amelyből Donald Trump egészségügyiminisztere-jelöltje is kivette a részét: a helyszínen támogatta a vakcinaellenes aktivistákat. ","shortLead":"Az öt évvel ezelőtti szamoai kanyarójárványt komoly dezinformációs kampány előzte meg az oltásokról, amelyből Donald...","id":"20241126_robert-kennedy-oltasellenesseg-szamoa-kanyaro-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0243c885-6aec-4fdf-a673-dceb12b6e74e.jpg","index":0,"item":"e7eda14e-cdd7-4ed6-aa71-109452b44236","keywords":null,"link":"/elet/20241126_robert-kennedy-oltasellenesseg-szamoa-kanyaro-jarvany","timestamp":"2024. november. 26. 09:39","title":"Robert F. Kennedy oltásellenességének tragikus következményeit a saját bőrükön tapasztalták meg egy kis szigetország lakói ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"476eef4e-897c-483e-b7b5-9937522f85b6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Újabb tanulságos közlekedési videó. ","shortLead":"Újabb tanulságos közlekedési videó. ","id":"20241125_Nem-mukodott-a-jelzolampa-a-Vaci-uton-tortek-az-autok-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/476eef4e-897c-483e-b7b5-9937522f85b6.jpg","index":0,"item":"4e5bb853-f890-4249-9ae5-372be1e519f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_Nem-mukodott-a-jelzolampa-a-Vaci-uton-tortek-az-autok-video","timestamp":"2024. november. 25. 08:30","title":"Nem működött a jelzőlámpa a Váci úton, törtek az autók – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14524b35-9149-47df-8aa0-0d629d854b81","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Naiv, sértő, logikátlan és értelmetlen – többek között így hivatkozott a Most Valuable Promotions azokra a vádakra, amelyek a Jake Paul és Mike Tyson közötti bokszmeccs kapcsán felmerültek.","shortLead":"Naiv, sértő, logikátlan és értelmetlen – többek között így hivatkozott a Most Valuable Promotions azokra a vádakra...","id":"20241126_jake-paul-mike-tyson-boksz-promoter-bunda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14524b35-9149-47df-8aa0-0d629d854b81.jpg","index":0,"item":"e5fd1f0f-40be-4499-a6d4-8ddb668697fa","keywords":null,"link":"/sport/20241126_jake-paul-mike-tyson-boksz-promoter-bunda","timestamp":"2024. november. 26. 12:14","title":"Közleményben tagadja Jake Paul promótercége, hogy bunda lett volna a Mike Tyson elleni meccse","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de3a84d0-3d3d-4d9c-90aa-72404d16136a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szinte mindenki online rendel már, és a személyes átvételt is szinte már csak az idősek választják.","shortLead":"Szinte mindenki online rendel már, és a személyes átvételt is szinte már csak az idősek választják.","id":"20241126_karacsony-ajandek-online-vasarlas-visa-otp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de3a84d0-3d3d-4d9c-90aa-72404d16136a.jpg","index":0,"item":"67b516fd-091a-4fc2-8c07-5dda463cba09","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_karacsony-ajandek-online-vasarlas-visa-otp","timestamp":"2024. november. 26. 11:29","title":"Ezeket az ajándékokat keresik a legtöbben karácsonykor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f55ba685-bf70-4a08-b6a7-0fee8494acc3","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A benzin is jelentősen többe kerül. ","shortLead":"A benzin is jelentősen többe kerül. ","id":"20241125_uzemanyag-benzin-gazolaj-aremelkedes-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f55ba685-bf70-4a08-b6a7-0fee8494acc3.jpg","index":0,"item":"52b1c70b-968a-46aa-b5e7-46112de27c8e","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_uzemanyag-benzin-gazolaj-aremelkedes-tankolas","timestamp":"2024. november. 25. 10:40","title":"Tovább emelkednek az üzemanyagárak, a gázolaj 40 forinttal drágább, mint szeptemberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.","shortLead":"Nemcsak új csapat, de nagy motorreform is jön a Forma-1-be: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig...","id":"20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa5cedf-7f8c-45cd-aa3d-0372372b8ea7.jpg","index":0,"item":"46e38ea2-bbf0-4ab5-b82d-201ea242339d","keywords":null,"link":"/sport/20241125_A-General-MotorsCadillac-csatlakozasaval-11-csapatos-lehet-a-Forma-1-mezony","timestamp":"2024. november. 25. 20:35","title":"A General Motors/Cadillac csatlakozásával 11 csapatos lehet a Forma-1 mezőny","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi webes felületeken vásárolnak. Az influenszerek nemcsak inspirálják, hanem vásárlásra is buzdítják az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Z generációt, a hipercélzott reklámok pedig személyre szabott ajánlatokkal csábítják a felhasználókat – mutatnak rá a szakértők a jelenség mögött álló okokra.
Bár a Facebookhoz, az Instagramhoz és más közösségi platformokhoz fűződő kereskedelem piacát kezdetben a pandémia alatt megugró érdeklődés táplálta, úgy tűnik, hogy a népszerűségük továbbra is töretlen. A Deloitte által idézett 2021-es kutatás szerint az amerikai fogyasztók körülbelül egyharmada vásárolt már valaha közvetlenül a közösségi médiában, és még nagyobb részük mondta azt, hogy a vásárlás folyamata során itt tekintette meg először a terméket.
A Deloitte szakértői szerint a növekedés mögött ngyrészt annak az „alkotói gazdaságnak” a felemelkedése áll, melyben az influenszerek és tartalomgyártók arra használják a befolyásukat, hogy termékeket népszerűsítsenek, reklámozzanak és értékesítsenek a közönségüknek. Ezek az online szereplők globális eléréssel rendelkeznek: az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Brazíliában és Japánban az emberek legalább 60 százaléka állítja, hogy követ valamilyen influenszert. Annak érdekében, hogy a rajongók visszatérő vásárlókká váljanak, a tartalomgyártóknak folyamatosan kapcsolatot kell építeniük a követőikkel, és arra kell ösztönözniük őket, hogy a fotókon megjelenített életstílust magukénak akarják. A külföldi hírességek akár több ezer dollárt is kereshetnek posztonként, bár a díjazás nagyban függ a követőik számától.
A Deloitte előrejelzése szerint a közösségi kereskedelem piaca 2023-ban globálisan meghaladja az 1 billió dollárt. Ez körülbelül 25 százalékos éves növekedési rátát feltételez – ami nem elképzelhetetlen, figyelembe véve a korábbi trendeket, valamint a digitális eszközöktől való nagyfokú függőséget. A megdöbbentő tempójú növekedést
annak a több mint 2 milliárd embernek a vásárlóereje hajtja, akik 2023-ban várhatóan valamelyik közösségimédia-platformon veszik már az új cipőjüket, a kanapéjukat vagy a háztartási gépüket.
Inspiráció és a vágybeteljesítés egyetlen felületen
A közösségi platformon nyújtott fogyasztói élmény lényege, hogy az inspirációforrás egyben a vásárlás helye is. Ezek a felületek a véletlenszerű termékfelfedezést a könnyed digitális fizetéssel ötvözik, és olyan vásárlási lehetőségeket teremtenek, melyeknek szinte lehetetlen ellenállni. „Képzeljük csak el, hogy meglátjuk a kedvenc influenszerünk legújabb posztját a hírfolyamunkban: a legszebb cipőt viseli, amit valaha láttunk. Néhány gyors kattintással ugyanezt a cipőt betehetjük a virtuális kosarunkba, a mobilunkkal azonnal ki is fizethetjük, majd pár nap múlva kézhez kaphatjuk a futárszolgálat által. Nem meglepő, hogy a közösségi média felhasználói ennyire fogékonyak az influenszerek értékesítési módszereire” – mondja Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
Az amerikai fogyasztók egyharmada azt állítja, hogy a közösségi médiában megjelenő influenszerek befolyásolják a vásárlási döntéseiket. Brazíliában a megkérdezettek 50 százaléka mondta ugyanezt, amelynek oka, hogy a brazilok nagyobb arányban használják a közösségi médiát, mint a többi vizsgált ország tagjai. Kínában feltételezhetően még ennél is nagyobb az influenszerek befolyása, hiszen az ottani piacon még fejlettebb és kifinomultabb a közösségi kereskedelem.
Azok a kínai online véleményvezérek, akik bizonyos, „komoly szakértelmet igénylő" témákban megszólalnak csak abban az esetben tehetik ezt meg, ha igazoltan rendelkeznek valamilyen szakirányú képesítéssel vagy tanúsítással.
Az alkotói gazdaság piacát jelenleg a világ népességének mintegy 20 százalékát kitevő millenniumi generáció uralja. Ugyanakkor ahogy egyre idősödnek a Z generáció tagjai, úgy a vásárlóerejük is folyamatosan növekszik. A népesség 30 százalékát kitevő digitális bennszülöttek általában minden közösségi platformon jelen vannak, és a szabadidejük legnagyobb részét online töltik. A kutatásban résztvevő amerikai Z-generációs felhasználók 85 százaléka állította, hogy napi rendszerességgel használja a közösségi médiát, és több mint felük innen merít ihletet a vásárláshoz. A jövő generációi várhatóan továbbra is sok időt töltenek majd az online térben, ahol hipercélzott és személyre szabott hirdetéseket kaphatnak a kívánt termékekről – egyenesen azoktól az influenszerektől, akiket már ismernek és szeretnek.
A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) marketingesei közel 73 százaléka gazdasági visszaesésre számít a következő évben, erre készülve azt tervezik, hogy növelik a hirdetési költségüket és a kommunikációs aktivitásukat. Többek között ez derült ki a Liftup képzési platform friss felméréséből, amelyben a a közösségi médiás jelenlétről és a metaverzumról is kérdezték a hazai cégek szakembereit.
„A márkáknak arra érdemes összpontosítaniuk erőfeszítéseiket, hogy felfedezzék, mely termékkategóriák érettek a közösségi kereskedelemre, valamint, hogy nyomon kövessék a felhasználói viselkedés és a vásárlási preferenciák kulturális változásait” – vonja le a következtetéseket Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
A sikeres marketing szempontjából központi szerepet játszhat az olyan influenszerek azonosítása és aktivizálása, akik nemcsak a szponzort képviselik, hanem az ideális vásárlókhoz is hitelesen tudnak szólni. Emellett a közösségi hirdetések hipercélzott és személyre szabott funkciójából is előnyt kovácsolhatnak a márkák, ugyanis a több milliárd adatra és fejlett analitikára támaszkodó algoritmusok rendkívül hatékonyak lehetnek. Az olyan újszerű közösségi vásárlási élmények, mint például az élőben közvetített események vagy a kiterjesztett valóságon alapuló próbavásárlások szintén sokat dobhatnak a márkák eladásain a Deloitte szakértői szerint.