szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nincs menekvés, a Microsoft a saját szolgáltatásainak népszerűsítése mellett már külsős reklámokat is megjelenít a Windowsban.

A Microsoft 2023 közepén kezdte el kivezetni a Windows beépített Posta és Naptár alkalmazásait, hogy az új, ingyenes Outlook vegye át a helyét. Ez a folyamat 2024 elején fog kiteljesedni, amikor mindenkit kötelező érvénnyel átterel az új Outlookba a cég. Akik már most az új levelezőt használják, azok egy igen kellemetlen újdonságra figyelhetnek fel a programban: reklámot. Méghozzá a a beérkezett levelek között.

A régi, Posta alkalmazás egyáltalán nem tartalmazott reklámokat, ám a gHacks szerint az új Outlook a levelező webes felületére épít – ebben pedig már igen rég vannak reklámok több ponton is.

A beérkezett levelek közötti reklámokat természetesen egy „Ad” felirattal különbözteti meg a Microsoft, ez magyarul majd bizonyára „hirdetés” vagy „reklám” lesz. Ez nem egyedi eset, reklámok vannak a Gmailben és más levelezőkben is, de a Windows alapértelmezett, beépített programja eddig nem tartalmazott ilyet.

Bár egy apró ikon megkülönbözteti, könnyű lehet véletlen összekeverni a valódi levelekel a reklámot.
gHacks

További érdekesség, hogy elméletileg „kukába” lehet dobni a reklámot, mint egy levelet, de ez természetesen csak sebtapasz. Egy másik hirdetés ugyanis később újra feltűnik a helyén.

Akit zavarnak a reklámok, a program menüjében talál egy linket, ami a Microsoft kapcsolódó oldalára viszi – itt elő lehet fizetni a reklámmentes Outlookra havi 2 dollár, azaz körülbelül 717 forint ellenében. Az egyelőre nem ismert, hogy a Microsoft 365 előfizetés is mentesíti-e a felhasználókat a reklámoktól.

Egy reklám persze még nem a világ vége, de a Microsoft az elmúlt időszakban több helyen is elrejtett ilyesmit a Windowsban – elsősorban a saját termékeit népszerűsítve, például a OneDrive-ot és a már említett 365-előfizetést.

Variálnak a Windows új funkciójával - hiába várunk rá, vagy lesz belőle valami?

Elképzelhető, hogy Windows 12 helyett a Windows 11 idei frissítésével fut be a legtöbb új funkció, melyet eddig előbbi újításaiként tartottak számon.

Mindez azonban jól rávilágít arra, hogy a Microsoft már nem egyszerű operációs rendszerként tekint a Windowsra, amit egyszer elad a felhasználónak – sokkal inkább a havidíjas szolgáltatások révén próbálnak bevételekhez jutni a felhasználóktól, vagy reklámok útján.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!