szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan kerestek rá a Google-ben arra, hogy „fáj a szemem”, miután áthaladt a napfogyatkozás Amerikán – ebből arra lehet következtetni, hogy sokan próbálták megfelelő védőszemüveg nélkül megtekinteni a jelenséget.

Látványos teljes napfogyatkozásnak lehetett tanúja hétfőn több millió amerikai – az égi jelenségről készült fotókat az alábbi cikkünkben gyűjtöttük össze.

Hiába ecsetelte azonban a NASA több bekezdésen át, hogy a Hold által teljesen kitakart Napba is szigorúan tilos belenézni védőszemüveg nélkül, úgy tűnik, sokan nem fogadták meg az amerikai űrhivatal tanácsát.

Mint legutóbb, úgy ezúttal is megugrottak az esemény után a gyanús Google-keresések, melyekben a fájó szemükre szeretnének megoldást találni az emberek.

A Google Trends adatai alapján a „my eyes hurt” („fáj a szemem”) keresésekben jelentős kiugrás volt megfigyelhető már akkor, amikor a napfogyatkozás az Egyesült Államok nagy részén végighaladt. A grafikonon jól látszik az ugrás, magyar idő szerint körülbelül 20 óra magasságában.

Egyértelműen látszik az ugrás, de még mindig sokan keresnek rá a problémára
Google Trends / képernyőkép

A napfogyatkozás végével a keresések száma is csökkent kissé, ám még jelenleg is sokan fordulnak a Google-höz azzal, hogy fáj a szemük.

A 9to5Google megjegyzi: magától értetődő módon elsősorban a napfogyatkozás útjába eső államokban ugrott meg a keresések száma, a top 5-öt New Hampshire, West Virginia, Arkansas, Indiana, és Rhode Island alkották. Még úgy is, hogy ezek közül kettőt nem érintett teljes terjedelmében a jelenség.

Hogy miért kifejezetten rossz ötlet még teljes napfogyatkozás során is belenézni a Napba, arról itt írtunk bővebben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!