szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Netflix a befektetőknek küldött levelében árulta el, mely piacokon szünteti meg az előfizetői alapcsomagot.

Az elmúlt hónapokban a Netflix a brit és a kanadai piacokon már bevezette az eddigi egyik legfontosabb változását a platformon: megszüntette a legolcsóbb előfizetői csomagot. Ezzel párhuzamosan a cég reklámokat kezdett el megjeleníteni a streamingszolgáltatás felületén, a felhasználók pedig választhattak: vagy áttérnek a drágább, de reklámmentes verzióra, vagy maradnak az olcsóbb, de hirdetésekkel tűzdelt felületnél. A válasz nem annyira egyértelmű, mint amilyennek elsőre látszik.

A jelek szerint azonban megérte a váltás, a Netflix ugyanis a napokban azt közölte a befektetőivel: újabb régiókban vezeti ki az olcsóbb alapcsomagot. A cég levele szerint két igen nagy piacról, az amerikairól és a franciáról van szó.

A tervek szerint az érintett felhasználók a következő hónapokban üzenetet kapnak majd a Netflixtől, amelyben közli a cég a változást, és azt, hogy milyen lehetőségeik vannak.

Ingyenessé válhat a Netflix Európában

A Bloomberg értesülései szerint a Netflix vezetősége jelenleg azt mérlegeli, adjon-e a platformhoz ingyenes, de reklámokkal tarkított hozzáférést az európai és ázsiai piacon a felhasználóknak.

A Netflix legfrissebb pénzügyi jelentése szerint egyébként 2024 második negyedévében 9,559 milliárd dollár volt a cég bevétele, ami 16,8 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest. Az idei első negyedévben ez még csak 9,37 milliárd volt, míg a 2024 harmadik negyedévére vonatkozó prognózis 9,727 milliárd dollárról szól.

A cég a tervek szerint 2025-ben további országokban vezeti majd be a hirdetésekkel tűzdelt csomagját.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!