Megvan a felmérés eredménye: ezért fél sok 13-17 éves kimenni az utcára
Rengeteg fiatal találkozik erőszakkal az online platformokon, és úgy tűnik, ez hatással is van rájuk.
HVG
Több százezer tizenéves fél kimenni az utcára a közösségi médiában látott erőszak miatt – mutat rá egy friss, angliai és walesi gyerekeken végzett vizsgálat. Ennek eredményeiből az is kiderül, hogy minden negyedik tizenéves, aki látott tényleges erőszakot az interneten (ökölharcot, késelést, csoportos csoportos verekedést), az nem keresett rá ilyesmire – az algoritmus ajánlja nekik.
A felmérésbe összesen 10 000, 13 és 17 év közötti fiatalt vontak be. Beszámolóik szerint a TikTokon van a legnagyobb esély arra, hogy erőszakos tartalom bukkanjon fel, ezt követi az X (Twitter) – összegez a The Guardian. A Facebook, Snapchat és Instagram esetében is csak kicsivel jobb a helyzet.
10-ből 8 fiatal, aki már látott fegyvert a közösségi médiás tartalmakban, saját elmondása szerint kevésbé érzi biztonságban magát azon a környéken, ahol él. 68 százalék felelt úgy, hogy emiatt kisebb is az esélye annak, hogy kimenjen az utcára. 9-ből 1 gyerek már találkozott például machete-késsel a közösségi médiában.
Sorra intenek búcsút a felhasználók és a cégek az X-nek, amióta a tulajdonos Elon Musk által támogatott Donald Trump megnyerte az amerikai elnökválasztást. Felhasználók millió regisztrálnak a konkurens szolgáltatásokra. Kérdés, ez elég lehet-e ahhoz, hogy azok tartós sikert érjenek el.
A felméréssel kapcsolatban a TikTok úgy nyilatkozott, az erőszakos videókra vonatkozó szabályokat megsértő tartalmakat 96 százalékban törlik, mielőtt még bejelentés érkezne róluk. Egyúttal megjegyezték: korlátozzák a potenciálisan „nem megfelelő” tartalmakat a fiatalabb felhasználóknál, akik egyébként is aktiválni tudnak egy korlátozott módot. Az X nem reagált a The Guardian megkeresésére.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”