Trump és Putyin bezárkóztak, megkezdődött az alaszkai tárgyalás
A két vezető mellett két-két ember vesz részt a stábjukból a találkozón.
Megállapították, hogy a gyártó nem biztosított „megfelelő képzést, útmutatást és felügyeletet” a munkásoknak a gyártás során.
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) vizsgálata szerint azért szakadt ki repülés közben a vészkijáratként szolgáló panel az Alaska Airlines Boeing 737 Max 9-es repülőgépéből tavaly januárban, mert a Boeing nem biztosított „megfelelő képzést, útmutatást és felügyeletet” a munkásoknak a gyártás során – írja az Airways Magazine.
Az NTSB azt is megállapította, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) nem volt hatékony annak biztosításában, hogy a Boeing kezelje az alkatrészek eltávolítási folyamatával kapcsolatos „ismétlődő és rendszerszintű” kérdéseket. Hozzátették, hogy a balesetet megelőző két évben a Boeing önkéntes biztonságirányítási rendszere (SMS) nem volt megfelelő, nem volt hivatalos FAA-felügyelet alatt, és nem azonosította és mérsékelte proaktívan a kockázatokat.
Az NTSB vizsgálata szerint a balesethez az alábbi hibák vezettek:
2024. január 5-én az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-ese Portlandből indult kaliforniai úti célja felé, amikor néhány perccel a felszállás után, csaknem ötezer méter magasságban a vészkijáratként szolgáló panel kiszakadt az üléssor mellett, jókora nyílást hagyva a jármű törzsén. Az incidens után a repülőgép biztonságosan landolt. Az amerikai hatóságok egy családi ház kertjében találták meg a repülőgép vészkijárat-paneljét, amelynek vizsgálata után arra jutottak, hogy a rögzítéséhez szükséges csavarok közül négy hiányzott a baleset előtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A két vezető mellett két-két ember vesz részt a stábjukból a találkozón.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.