szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A Bioware korszakalkotó, új MMORPG-jéről elég sok információ található a neten.

A Bioware korszakalkotó, új MMORPG-jéről elég sok információ található a neten. Megtudhatjuk, hogy ez a világ legtöbb szinkron-felvétellel rendelkező játéka (több ezer óra dialógus és párbeszéd), valamint ez az első online játék a világon, ahol minden egyes szereplőnek és karakternek hangja van (a legtöbb ilyen játékban felirat gondoskodik a történet bonyolódásáról). Népszerűség tekintetében sem állnak rosszul: hivatalosan is a világ leggyorsabban fejlődő MMO-járól van szó, megjelenésének első pár napjában elérték az egymilliós felhasználói számot

Egy érdekes információt azonban eddig visszatartott a Bioware és a kiadó EA is: vajon mennyibe került a szuper-produkció? Mennyi pénz szükséges a sok száz szinkronszínész, a több mint negyven grafikus, és az óriási szerverpark és fejlesztő csapat létrehozásához és fenntartásához? Több mint 800 alkalmazott, hat végi dolgozott a játékon: sokan a világ legdrágább MMO-jának tippelték az SWTORT, a legtöbb blogger és szakértő 80 millió dolláros büdzsét tartott valószínűnek. Nos, egy dologban nem tévedtek: az SWTOR valóban a világ legdrágább MMO-ja (és egyben legdrágább PC-s játéka is), az összeget azonban alulbecsülték: a játék fejlesztése ugyanis 200 millió dollárba (kb. negyvenhét milliárd forint). került. Az EA jelentése szerint, ekkora befektetés csak félmillió aktív játékos esetén kezd nyereségessé válni, emiatt azonban egyelőre nem kell aggódniuk, hiszen az SWTOR idén decemberre már kétmillió példányt értékesítettek a játékból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!