Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","shortLead":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","id":"20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e.jpg","index":0,"item":"2d84f0e0-f755-4b81-a566-7d75f36bddf6","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","timestamp":"2025. május. 09. 08:24","title":"A fiatalok majdnem 60 százaléka nem érzi úgy, hogy megbecsülnék a munkahelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90","c_author":"Dobszay jános, Gergely Márton, Riba István ","category":"360","description":"Töméntelen pénzt költött már a propaganda Magyar Péter-ellenes kampányokra – látható eredmény nélkül. A korábban más politikusokkal szemben végigvitt lejáratási technikák ezúttal nem működnek, ezzel azonban még korántsem ürült ki Orbán Viktor eszköztára, kérdés, hogy meddig kész elmenni. Közben a Tisza visszalő: most éppen azt teregette ki, hogy a békepártiságát évek óta sulykoló Fidesz már 2023-ban „átállt a háború felé vezető út nulladik fázisára.”","shortLead":"Töméntelen pénzt költött már a propaganda Magyar Péter-ellenes kampányokra – látható eredmény nélkül. A korábban más...","id":"20250510_hvg-magyar-peter-lejaratasa-orban-viktor-jogi-eszkozok-propaganda-tisza-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469123b-3633-4926-8e4b-2e3a6a35cb90.jpg","index":0,"item":"9836bac1-66b9-495a-b430-a388ef28f4fe","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-magyar-peter-lejaratasa-orban-viktor-jogi-eszkozok-propaganda-tisza-kommunikacio","timestamp":"2025. május. 10. 07:00","title":"A Tisza elleni háború sokadik fázisa: a Fidesz-propaganda golyói nem fogtak Magyar Péteren, jön a jogi nehéztüzérség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"769eec1a-e25d-4483-9440-adafa69f8360","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"A sikeres élet tele van kudarcokkal, ezek határozzák meg, mire viszi az ember – mondja Csányi Vilmos etológus, aki méltató szavak, vastaps és kedves ismerősök közepette ünnepelte közönség előtt 90. születésnapját. Miért nevezték Véres Vilmosnak a diákjai, miben hasonlítanak a kutyák a kereskedelmi televíziók nézőihez, és hogyan kell intellektuálisan gátlástalannak lenni?","shortLead":"A sikeres élet tele van kudarcokkal, ezek határozzák meg, mire viszi az ember – mondja Csányi Vilmos etológus, aki...","id":"20250509_csanyi-vilmos-90-eves-szuletesnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/769eec1a-e25d-4483-9440-adafa69f8360.jpg","index":0,"item":"672ca834-58e0-478c-8518-c5f19521d5ba","keywords":null,"link":"/360/20250509_csanyi-vilmos-90-eves-szuletesnap","timestamp":"2025. május. 09. 17:43","title":"„Az életnek nincsen értelme, az életnek gyönyörűsége van” – 90 éves lett Csányi Vilmos, akit a kíváncsiság tart fiatalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","shortLead":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","id":"20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb.jpg","index":0,"item":"684d1f80-6e92-4782-882d-7addc1f5fd6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","timestamp":"2025. május. 09. 09:59","title":"Ruszin-Szendi Romulusz: Szánalmas a Honvédelmi Minisztérium próbálkozása arra, hogy befeketítsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény szerint bármikor megvadítható és élvezetes kanyarvadászatra fogható. Teszten a magyar kéz által rajzolt CLE csúcsmodellje.","shortLead":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény...","id":"20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee.jpg","index":0,"item":"c5a7d56f-721d-4d41-a64b-673922f38690","keywords":null,"link":"/cegauto/20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 10. 07:21","title":"Skizofrén élménygép: teszten a finoman kemény Mercedes-AMG CLE 53 sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2af6543e-8900-422f-95f2-392ba9520489","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA Kepler nevű űrtávcsövének köszönhetően fedezték fel a tudósok a Kepler-10 bolygórendszert, amelynek az is lehet, hogy nem kettő, hanem három tagja van.","shortLead":"A NASA Kepler nevű űrtávcsövének köszönhetően fedezték fel a tudósok a Kepler-10 bolygórendszert, amelynek az is lehet...","id":"20250509_kepler-18b-oceanbolygo-vizi-vilag-exobolygo-urkutatas-nasa-kepler-urtavcso","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2af6543e-8900-422f-95f2-392ba9520489.jpg","index":0,"item":"c2245d5d-3a55-4d63-88e1-006bdb87a2f3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kepler-18b-oceanbolygo-vizi-vilag-exobolygo-urkutatas-nasa-kepler-urtavcso","timestamp":"2025. május. 09. 19:03","title":"Semmi máshoz nem hasonlító, eddig sosem látott bolygó jöhetett létre a Földtől nem is olyan messze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és nagyon kedves kis Seat 600-as is ott vendégeskedett.","shortLead":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és...","id":"20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de.jpg","index":0,"item":"b2bac301-7cda-458e-a18e-c8c911c60820","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","timestamp":"2025. május. 09. 15:14","title":"Ma 75 éves a Seat, ott jártunk a 60 éves cuki kisautó díszvendéggel ékesített szülinapon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Ferihegyen ünnepélyesen átadott új vasúti megállóhely nem igazán könnyíti a ferihegyi repterek megközelítését. Szerzőnk a Nyugatiból a Ferihegyi repülőtérre utazott, és meggyőződött róla: a vajúdó hegyek egy picike kis egeret szültek.
A sajtó 1994-ben sokat gúnyolódott Schamschula Györgyön, aki, hogy növelje a bukás előtt álló Boross kormány népszerűségét, tíz kilométerenként adott át autópálya szakaszokat. Ünnepi beszédek, a nemzeti szalag átvágása, alkalomadtán hordógurítás – valahogy így nézett ki a menetrendszerű felhajtás. Nem sokban különbözött attól, amiben július 16-án lehetett része a kánikulától elgyötört protokoll-közönségnek, amikor részt vett az ünnepségen, melyen felavatták a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon a Ferihegy névre keresztelt új megállót, mely a “repülőtér megközelíthetőségét és az érintett térség kiszolgálását” javítja majd, legalábbis a Budapesti Közlekedési Szövetség sajtótájékoztatója szerint.
Ha az embernek sok a ráérő ideje, a miniszteri átadás utáni napon kisétálhat a Nyugati pályaudvarra, és a jegypénztárban vehet jegyet a repülőtérre. Igaz, először a pénztáros sem tudja majd, mit akar, aztán a fejéhez kap: “Hát persze! A monori vonattal akar menni, vagy a szolnokival?” Az egyik a csarnokból indul, a másikhoz ki kell sétálni egy külső vágányra, kinek milyen a gusztusa. Menetrendjük áttekinthetetlen, van, hogy tíz percenként követik egymást, van, hogy félóránként. Én a szolnokit választottam. A javarészt inkább tisztes munkásemberekből álló utasok között nehéz volt felismerni bárkit is, aki repülővel Frankfurtba vagy egyenesen a tengerentúlra tartana. És valóban, Ferihegyen rajtam kívül egyetlen fiatal pár szállt le, ők is csak azért, hogy körbenézzenek a terepen.
A peronokat egyik oldalról a repülőtérre vezető út, másik oldalról családi házas telkek hátsó kertjei szegélyezik. Elindulunk Ferihegy irányába, felmászunk egy meredek lépcsőn, átmegyünk az úton átívelő felüljárón. A lépcsőt és a felüljárót fehér műanyaggal borították be. Az eső ellen megvéd, de a kánikula ellen nem: áthaladva, olyan érzésünk van, mintha elevenen nyárson sütögetnének. Találkozunk két, prospektust osztogató bájos egyetemista lánnyal is, akik egy a MÁV-val szerződött cég megbízásából tájékoztatják a külföldieket. Eddig nem sok alkalmuk nyílhatott arra, hogy a nyelvtudásukat gyakorolják.
Átérve a megpróbáltatások hídján az elcsigázott vándor választhat: a mintegy kétszáz méterre lévő Ferihegy 1. terminálhoz indul, tehát a régi repülőteret választja, ahonnan a fapados gépek indulnak, vagy pedig Ferihegy 2-re tart, a legtöbb járat indulási és érkezési helyszínére. Az utóbbi esetben meg kell várnia a 200-as buszt, mely a légi terminál főbejáratánál teszi le. Erre a buszjáratra egyébként már a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson is felszállhatott volna. Ha jól meggondoljuk, azzal, hogy a régi, de korszerűsített vasútvonalon új megállót építettek, egyetlen méterrel, egyetlen átszállással sem került közelebb a repülőtér. Sőt, ha valaki csomagokkal utazik, és sajnálja a pénzt taxira vagy minibuszra, jobban jár, ha metróra, és nem vonatra száll.
Miért nem a 3-as metrót hosszabbítják? (Oldaltörés)
Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztését a rendszerváltás óta gyalázatosan elhanyagolták. Ahelyett hogy konkrét, a lakosság többsége által támogatott terveket valósítanának meg, egyre újabb terveket röppentenek fel, melyekből végül nem lesz semmi. Továbbra sem sikerült megoldani a HÉV-vonalak összekapcsolását a metróhálózattal, annak ellenére sem, hogy éppen most, a 2-es metró Örs Vezér téri végállomásának átépítésekor, és új kocsik beszerzésekor erre lett volna lehetőség. A csepeli HÉV-et pedig, melynek bevezetését már a hatvanas (!) években megígérték a Kálvin térre, a szárnyaló képzelet legújabban a Duna alá vezette el, vagyis a távoli, ködös jövőbe.
Persze, a legnagyobb vakítás a Ferihegyei gyorsvasút-projekttel történik. Ehhez szerény adalék csupán, ahogy a régi vasútvonalnak ezt a most felavatott, incifinci megállóját próbálták eladni a közvéleménynek. A két repülőtér kényelmes megközelítésének problémáját minden további nélkül meg lehetne oldani a 3-as metró vonalának meghosszabbításával Kőbánya-Kispest állomástól. (A “létező szocializmus” utolsó évtizedében épült metróval nincs szerencsénk: sem északi, sem pedig déli irányban nem akarják tovább vinni, arról nem is beszélve, hogy a vonal menti telkek körül hosszabb ideje spekulációt sejtető tranzakciók zajlanak.)
Nem kellene új, immár harmadik vasútvonalat építeni a repülőtérre, egyelőre nincs szükség semmiféle, méregdrága “csodavasútra”. Csakhogy a metró meghosszabbítása, ez a triviális megoldás ütközik bizonyos befektetői érdekekkel. Ezek a fejlesztők szemmel láthatólag az új, nagyszabású közlekedési fejlesztéshez hatalmas támogatásokat szeretnének igénybe venni. Ki tudja, mikor sikerül majd megvalósítani a nagyszabású, és nekik valószínűleg busásan jövedelmező projektjüket, és mibe kerül ez majd a magyar adófizetőknek? Addig pedig járjunk Ferihegyre, ahogy tudunk, Autóval, taxival, metróval, busszal. A vonatot viszont, ha tehetjük, kerüljük el, különösen kánikulában.
Az ingatlanszektor húzóágazatában, a bevásárlóközpontok piacán Európában újabb rekordra lehet számítani: 2008-ra várhatóan 17 millió négyzetméternyi új kereskedelmi központ készül el. Hazánk a kontinens 34 szereplős listáján 368 ezer készülő négyzetméterrel a 13. helyen áll, és követi az európai trendeket – derül ki a Cushman&Wakefield tanulmányából.
Jövő hétfőn, a Ferihegy megálló ünnepélyes átadásával megindul a menetrend szerinti vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér I. terminálja között.
A Budapest Airport új tulajdonosa, a Hochtief azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi kapacitása 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik.
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.