Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a5d0a365-c38f-4a2b-9c34-b871500267f6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai sajtó arról írt, hogy Donald Trump az Ázsiával szembeni vámok 90 napos felfüggesztésén gondolkozik. A tőzsdék kedvezően reagáltak a hírre, de nemsokára kiderült, hogy nincs valóságalapja.","shortLead":"Az amerikai sajtó arról írt, hogy Donald Trump az Ázsiával szembeni vámok 90 napos felfüggesztésén gondolkozik...","id":"20250407_usa-donald-trump-vam-new-york-i-tozsde-nasdaq-sp-dow-jones-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d0a365-c38f-4a2b-9c34-b871500267f6.jpg","index":0,"item":"4e09d523-e990-40ae-a923-e7d3bf258d82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_usa-donald-trump-vam-new-york-i-tozsde-nasdaq-sp-dow-jones-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 16:52","title":"Teljes őrület az amerikai tőzsdéken: rövid időre kilőttek az indexek, de aztán megszólalt a Fehér Ház, és visszatértek a masszív mínuszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b35541a2-561b-4525-909d-b82cc013350c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A befektetők kockázatcsökkentése futótűzként terjed, és nagyon nehéz lesz megállítani az amerikai eszközökből történő menekülést, az euró pedig akár jól is kijöhet a medvepiacból.","shortLead":"A befektetők kockázatcsökkentése futótűzként terjed, és nagyon nehéz lesz megállítani az amerikai eszközökből történő...","id":"20250407_Elemzok-vamhaboru-medvepiac-likvidalas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b35541a2-561b-4525-909d-b82cc013350c.jpg","index":0,"item":"1ad76a89-bd60-48e2-851f-1bdd2bb56a92","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_Elemzok-vamhaboru-medvepiac-likvidalas-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 13:07","title":"Elemzők a vámháborúról: 20 év múlva külön neve lesz az elmúlt napoknak a történelemkönyvekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A büntetést azért szabta ki a luxemburgi médiahatóság, mert egy tavalyi adásban az egyik férfi szereplő többször az egyik női szereplő nemi szervéhez nyúlt annak tiltakozása ellenére.","shortLead":"A büntetést azért szabta ki a luxemburgi médiahatóság, mert egy tavalyi adásban az egyik férfi szereplő többször...","id":"20250407_Valo-Vilag-szexualis-zaklatas-RTL-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb.jpg","index":0,"item":"2b2c2309-4064-4793-adb2-e295db7688a0","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Valo-Vilag-szexualis-zaklatas-RTL-birsag","timestamp":"2025. április. 07. 11:11","title":"25 ezer eurós bírságot kapott az RTL a Való Világban történt szexuális zaklatás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Három új funkciót is tesztel már a WhatsApp az alkalmazás beta változatában, amelyek hamarosan a fő verzióba is bekerülhetnek.","shortLead":"Három új funkciót is tesztel már a WhatsApp az alkalmazás beta változatában, amelyek hamarosan a fő verzióba is...","id":"20250407_whatsapp-hivasok-fogadasa-videohivas-kamera-tiltasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c.jpg","index":0,"item":"f544c4c4-2d78-495a-824b-f262f79bab48","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_whatsapp-hivasok-fogadasa-videohivas-kamera-tiltasa","timestamp":"2025. április. 07. 16:03","title":"Új funkciók jönnek a WhatsAppba, az egyik nagyon hasznos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ceffb13a-3273-4439-aa97-382956f350c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nagy dobás lenne Elon Musk cégétől. ","shortLead":"Nagy dobás lenne Elon Musk cégétől. ","id":"20250408_Johet-a-Tesla-teljes-onvezetese-Europaba-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ceffb13a-3273-4439-aa97-382956f350c3.jpg","index":0,"item":"f02e4d19-2c94-47f7-aa7c-653a07ed155e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250408_Johet-a-Tesla-teljes-onvezetese-Europaba-video","timestamp":"2025. április. 08. 11:31","title":"Jöhet a Tesla teljes önvezetése Európába, Amszterdamot járják a tesztautók – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56c62d5-e633-4d84-a07d-6a2b9e40ee70","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Generációjának egyik legtehetségesebb építészeként emlékeznek rá.","shortLead":"Generációjának egyik legtehetségesebb építészeként emlékeznek rá.","id":"20250407_Z-Halmagyi-Judit-epitesz-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56c62d5-e633-4d84-a07d-6a2b9e40ee70.jpg","index":0,"item":"da805f18-d2a4-4ae6-add5-951958e0e238","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Z-Halmagyi-Judit-epitesz-meghalt","timestamp":"2025. április. 07. 10:24","title":"Meghalt Z. Halmágyi Judit építész, több fontos budapesti épület tervezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0ed6226-706c-40e6-936a-f35e5a8127f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss kutatás szerint jóval előbb képesek voltak oxigént használni a baktériumok, mint ahogy az nagy mennyiségben rendelkezésre állt volna a Földön.","shortLead":"Egy friss kutatás szerint jóval előbb képesek voltak oxigént használni a baktériumok, mint ahogy az nagy mennyiségben...","id":"20250407_hun-ren-foldi-elet-kialakulasa-bakteriumok-oxigenhasznalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0ed6226-706c-40e6-936a-f35e5a8127f9.jpg","index":0,"item":"e7c9396c-d000-4356-88d6-4962fde6b5de","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_hun-ren-foldi-elet-kialakulasa-bakteriumok-oxigenhasznalat","timestamp":"2025. április. 07. 14:03","title":"Kiderült valami igazán meglepő az évmilliárdokkal ezelőtt élt baktériumokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f57eb8b8-ef2a-4f8a-90c1-8095c7c8bf63","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A posztot megfogalmazó munkatársukat megbüntették.","shortLead":"A posztot megfogalmazó munkatársukat megbüntették.","id":"20250408_mlsz-ujpest-ferencvaros-elnezeskeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f57eb8b8-ef2a-4f8a-90c1-8095c7c8bf63.jpg","index":0,"item":"9462d434-13ee-4405-b833-09f663feb289","keywords":null,"link":"/sport/20250408_mlsz-ujpest-ferencvaros-elnezeskeres","timestamp":"2025. április. 08. 16:30","title":"Elnézést kért az újpesti szurkolóktól az MLSZ egy Facebook-bejegyzés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Ferihegyen ünnepélyesen átadott új vasúti megállóhely nem igazán könnyíti a ferihegyi repterek megközelítését. Szerzőnk a Nyugatiból a Ferihegyi repülőtérre utazott, és meggyőződött róla: a vajúdó hegyek egy picike kis egeret szültek.
A sajtó 1994-ben sokat gúnyolódott Schamschula Györgyön, aki, hogy növelje a bukás előtt álló Boross kormány népszerűségét, tíz kilométerenként adott át autópálya szakaszokat. Ünnepi beszédek, a nemzeti szalag átvágása, alkalomadtán hordógurítás – valahogy így nézett ki a menetrendszerű felhajtás. Nem sokban különbözött attól, amiben július 16-án lehetett része a kánikulától elgyötört protokoll-közönségnek, amikor részt vett az ünnepségen, melyen felavatták a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon a Ferihegy névre keresztelt új megállót, mely a “repülőtér megközelíthetőségét és az érintett térség kiszolgálását” javítja majd, legalábbis a Budapesti Közlekedési Szövetség sajtótájékoztatója szerint.
Ha az embernek sok a ráérő ideje, a miniszteri átadás utáni napon kisétálhat a Nyugati pályaudvarra, és a jegypénztárban vehet jegyet a repülőtérre. Igaz, először a pénztáros sem tudja majd, mit akar, aztán a fejéhez kap: “Hát persze! A monori vonattal akar menni, vagy a szolnokival?” Az egyik a csarnokból indul, a másikhoz ki kell sétálni egy külső vágányra, kinek milyen a gusztusa. Menetrendjük áttekinthetetlen, van, hogy tíz percenként követik egymást, van, hogy félóránként. Én a szolnokit választottam. A javarészt inkább tisztes munkásemberekből álló utasok között nehéz volt felismerni bárkit is, aki repülővel Frankfurtba vagy egyenesen a tengerentúlra tartana. És valóban, Ferihegyen rajtam kívül egyetlen fiatal pár szállt le, ők is csak azért, hogy körbenézzenek a terepen.
A peronokat egyik oldalról a repülőtérre vezető út, másik oldalról családi házas telkek hátsó kertjei szegélyezik. Elindulunk Ferihegy irányába, felmászunk egy meredek lépcsőn, átmegyünk az úton átívelő felüljárón. A lépcsőt és a felüljárót fehér műanyaggal borították be. Az eső ellen megvéd, de a kánikula ellen nem: áthaladva, olyan érzésünk van, mintha elevenen nyárson sütögetnének. Találkozunk két, prospektust osztogató bájos egyetemista lánnyal is, akik egy a MÁV-val szerződött cég megbízásából tájékoztatják a külföldieket. Eddig nem sok alkalmuk nyílhatott arra, hogy a nyelvtudásukat gyakorolják.
Átérve a megpróbáltatások hídján az elcsigázott vándor választhat: a mintegy kétszáz méterre lévő Ferihegy 1. terminálhoz indul, tehát a régi repülőteret választja, ahonnan a fapados gépek indulnak, vagy pedig Ferihegy 2-re tart, a legtöbb járat indulási és érkezési helyszínére. Az utóbbi esetben meg kell várnia a 200-as buszt, mely a légi terminál főbejáratánál teszi le. Erre a buszjáratra egyébként már a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson is felszállhatott volna. Ha jól meggondoljuk, azzal, hogy a régi, de korszerűsített vasútvonalon új megállót építettek, egyetlen méterrel, egyetlen átszállással sem került közelebb a repülőtér. Sőt, ha valaki csomagokkal utazik, és sajnálja a pénzt taxira vagy minibuszra, jobban jár, ha metróra, és nem vonatra száll.
Miért nem a 3-as metrót hosszabbítják? (Oldaltörés)
Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztését a rendszerváltás óta gyalázatosan elhanyagolták. Ahelyett hogy konkrét, a lakosság többsége által támogatott terveket valósítanának meg, egyre újabb terveket röppentenek fel, melyekből végül nem lesz semmi. Továbbra sem sikerült megoldani a HÉV-vonalak összekapcsolását a metróhálózattal, annak ellenére sem, hogy éppen most, a 2-es metró Örs Vezér téri végállomásának átépítésekor, és új kocsik beszerzésekor erre lett volna lehetőség. A csepeli HÉV-et pedig, melynek bevezetését már a hatvanas (!) években megígérték a Kálvin térre, a szárnyaló képzelet legújabban a Duna alá vezette el, vagyis a távoli, ködös jövőbe.
Persze, a legnagyobb vakítás a Ferihegyei gyorsvasút-projekttel történik. Ehhez szerény adalék csupán, ahogy a régi vasútvonalnak ezt a most felavatott, incifinci megállóját próbálták eladni a közvéleménynek. A két repülőtér kényelmes megközelítésének problémáját minden további nélkül meg lehetne oldani a 3-as metró vonalának meghosszabbításával Kőbánya-Kispest állomástól. (A “létező szocializmus” utolsó évtizedében épült metróval nincs szerencsénk: sem északi, sem pedig déli irányban nem akarják tovább vinni, arról nem is beszélve, hogy a vonal menti telkek körül hosszabb ideje spekulációt sejtető tranzakciók zajlanak.)
Nem kellene új, immár harmadik vasútvonalat építeni a repülőtérre, egyelőre nincs szükség semmiféle, méregdrága “csodavasútra”. Csakhogy a metró meghosszabbítása, ez a triviális megoldás ütközik bizonyos befektetői érdekekkel. Ezek a fejlesztők szemmel láthatólag az új, nagyszabású közlekedési fejlesztéshez hatalmas támogatásokat szeretnének igénybe venni. Ki tudja, mikor sikerül majd megvalósítani a nagyszabású, és nekik valószínűleg busásan jövedelmező projektjüket, és mibe kerül ez majd a magyar adófizetőknek? Addig pedig járjunk Ferihegyre, ahogy tudunk, Autóval, taxival, metróval, busszal. A vonatot viszont, ha tehetjük, kerüljük el, különösen kánikulában.
Az ingatlanszektor húzóágazatában, a bevásárlóközpontok piacán Európában újabb rekordra lehet számítani: 2008-ra várhatóan 17 millió négyzetméternyi új kereskedelmi központ készül el. Hazánk a kontinens 34 szereplős listáján 368 ezer készülő négyzetméterrel a 13. helyen áll, és követi az európai trendeket – derül ki a Cushman&Wakefield tanulmányából.
Jövő hétfőn, a Ferihegy megálló ünnepélyes átadásával megindul a menetrend szerinti vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér I. terminálja között.
A Budapest Airport új tulajdonosa, a Hochtief azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi kapacitása 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik.