Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre befagyasztják az árakat az új lakásbiztosításoknál.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium önkéntes díjkorlátozást kért a biztosítóktól, akik vállalták, hogy egy évre...","id":"20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1972507-26c8-43c2-83ef-157f0ccaa582.jpg","index":0,"item":"9c35be56-251c-4c8e-a7a4-a5fd2a605b9b","keywords":null,"link":"/kkv/20250508_biztosito-djak-befagyasztas-nagy-marton","timestamp":"2025. május. 08. 16:38","title":"Három biztosító sem emeli a díjait egy évig, meghallották Nagy Márton szavát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3f45acc-6bd0-4f93-9680-99726a95d4a6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ideiglenes kormányzat vezetőjét Washington nevezné ki, és a közigazgatásba bevonnák a nem radikális helyieket is. Volt már ilyesmi a történelemben, van is, de jól sehol nem működik.","shortLead":"Az ideiglenes kormányzat vezetőjét Washington nevezné ki, és a közigazgatásba bevonnák a nem radikális helyieket is...","id":"20250507_Amerika-veheti-at-Gaza-iranyitasat-amig-stabilizaljak-a-teruletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3f45acc-6bd0-4f93-9680-99726a95d4a6.jpg","index":0,"item":"23e2459d-c989-4a0b-bb0d-43a342cccb97","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_Amerika-veheti-at-Gaza-iranyitasat-amig-stabilizaljak-a-teruletet","timestamp":"2025. május. 07. 17:56","title":"Amerika veheti át Gáza irányítását, amíg stabilizálják a területet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b787a306-2cc1-4050-ad45-faa1807aef4a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Koenigsegg Jesko Absolut új világrekordot ért el fél mérföldes gyorsulás fronton.","shortLead":"A Koenigsegg Jesko Absolut új világrekordot ért el fél mérföldes gyorsulás fronton.","id":"20250508_396-masodperc-alatt-katapultal-200-rol-300-ra-a-koenigsegg-jesko-absolute-hiperauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b787a306-2cc1-4050-ad45-faa1807aef4a.jpg","index":0,"item":"2264bdcf-eaf0-47fe-87ac-65d673a4ea99","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_396-masodperc-alatt-katapultal-200-rol-300-ra-a-koenigsegg-jesko-absolute-hiperauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:59","title":"3,96 másodperc alatt katapultál 200-ról 300-ra a Koenigsegg benzines hiperautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az összes parlamenti képviselő a megállapodás mellett szavazott.","shortLead":"Az összes parlamenti képviselő a megállapodás mellett szavazott.","id":"20250508_Ukrajna-Trump-Zelenszkij-asvanykincsekrol-szolo-megallapodas-ratifikal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751.jpg","index":0,"item":"0a7a2a5a-c963-4989-891d-5751ea4cda93","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Ukrajna-Trump-Zelenszkij-asvanykincsekrol-szolo-megallapodas-ratifikal","timestamp":"2025. május. 08. 14:43","title":"Ukrajna ratifikálta az amerikai ásványkincsszerződést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A temetés a kapolcsi temetőben lesz, azt kérik, mindenki csak egy szál szegfűvel búcsúzzon.","shortLead":"A temetés a kapolcsi temetőben lesz, azt kérik, mindenki csak egy szál szegfűvel búcsúzzon.","id":"20250507_kapolcs-temetes-galko-balazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122.jpg","index":0,"item":"22f2eec3-a008-4f7d-a9d8-61347b96fa82","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_kapolcs-temetes-galko-balazs","timestamp":"2025. május. 07. 17:51","title":"Kapolcson kísérik utolsó útjára Galkó Balázst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba44ecdf-8506-48c4-93ee-92fc3db9089c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Jarrett a legnagyobb hatású dzsesszzongoristák egyike, a műfaj élő legendája. Magyarországi koncertje előtt a Műpában is bemondták, hogy tartózkodjon a közönség a köhögéstől.","shortLead":"Jarrett a legnagyobb hatású dzsesszzongoristák egyike, a műfaj élő legendája. Magyarországi koncertje előtt a Műpában...","id":"20250508_Nyolcvan-eves-Keith-Jarrett-akinek-a-koncertjein-kohogni-sem-lehet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba44ecdf-8506-48c4-93ee-92fc3db9089c.jpg","index":0,"item":"cf856bb9-5661-4b75-b6f6-62da513236cd","keywords":null,"link":"/kultura/20250508_Nyolcvan-eves-Keith-Jarrett-akinek-a-koncertjein-kohogni-sem-lehet","timestamp":"2025. május. 08. 14:30","title":"Nyolcvanéves Keith Jarrett, akinek a koncertjein köhögni sem lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Utrechtben kapták el a 32 éves P. Krisztiánt.","shortLead":"Utrechtben kapták el a 32 éves P. Krisztiánt.","id":"20250508_ausztria-gyilkossag-utrecht-elfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abbe3fc-1716-457f-b43d-05ffe9aeadbe.jpg","index":0,"item":"3ec59266-f0a2-4231-b128-96c62ac0ea2c","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_ausztria-gyilkossag-utrecht-elfogas","timestamp":"2025. május. 08. 14:09","title":"Hollandiában kommandósok fogták el a magyar férfit, aki fejbe lőtte a volt barátnőjét Ausztriában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tarlós Istvánt, a fővárosi Fidesz-frakció vezetőjét kérdeztük az állítólag a BKV-informatikai rendszerébe telepített kémprogramról, a megszerzett e-mailek tartalmáról és a négyes metró leállításával kapcsolatos spekulációkról.
hvg.hu.: Ön szerint a BKV-tól megszerzett emailekhez kémprogramok útján, vagy, ahogy Vitézy Dávid állítja, az AAM Tanácsadó Zrt.-vel kapcsolatos anyagok között jutott hozzá a BKV felügyelőbizottsága, és így kerülhetett nyilvánosságra?
T. I. : Vizsgálódjon a rendőrség vagy a Nemzetbiztonsági Hivatal, hogyan került nyilvánosságra Regőczi úr levelezése. Teljesen egyetértek azzal, hogy a BKV rendőrségi feljelentést tett, ha egyszer feltételezi: informatikai rendszerére esetleg kémprogramokat telepítettek. Megjegyzendő, hogy nem magánlevelekről van szó, hanem a BKV-t és a politikát egyaránt érintő közügyekről, melyekhez a BKV felügyelőbizottságában a Fideszt képviselő Vitézy Dávidnak, ugyanúgy, mint nekem frakcióvezetőként közöm van. Egyébként készen, papíron kaptam a levelet, nem tartozik rám, honnan ered. Talán a vizsgálat eredményképpen nemcsak a formai, hanem a tartalmi problémákat is megvizsgálják a bűnüldöző szervek. Hiszen abban az emailben, amit Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese küldött az irodájából, az olvasható: „az ügyet ki lehet használni politikai célokra, magyarázkodjanak ők. Például közlemény vagy sajtótájékoztató. Burány úr: a Fidesz szítja a sztrájkot”. Az alaki kérdéseknél tehát fontosabbak a tartalmiak. Ugyanis hivatalból üldözendő bűncselekményekre utaló jelek olvashatók ki az e-mailekből, például az, hogy Regőczi úr mint a BKV vezérigazgató-helyettese kétes politikai játszmákba bonyolódott Burány Sándor budapesti szocialista elnökkel. Nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy óriási összegű, tisztázatlan körülmények között kifizetett közpénzekről, cinkelt pályázatokról is szó esik a BKV-tól kikerült e-mailekben, melyek érdekelhetik a nyomozókat.
hvg.hu: Mi a helyzet a négyes metró leállításával, ami szerepelt Orbán zárt körben mondott helyzetértékelésében?
T. I.: Orbán Viktorral is szót váltottam a problémáról, ismerem a nézeteit, ő nem mondta, hogy „le kell állítani” a metróépítést. Ha igen, akkor álljanak elő az eddig senki által nem látott és nem hallott magnószalaggal. Az MSZP kampányát a Színművészeti Egyetemen, zárt körben elhangzott beszélgetés egyoldalú interpretációjára, illetve az állítólagos kijelentésekre vonatkozó közvéleménykutatásra építik. Nézze meg a pénteki Népszabadságot. Fizetett hirdetésben állítják, hogy „nyilvánosságra került a Fidesz programja”, s bizonyítékul a saját cikkükre hivatkoznak.
hvg.hu: A Fidesznek egyszer meggyűlt a baja a négyes metróval, erre hivatkozva állította Demszky Gábor, hogy Orbán gyűlöli a budapestieket.
T. I. : Alapvető dolgokat kell tisztáznunk. Először: még a Horn-kormány fogadta el az 1998-as költségvetést, mely nevetséges összeget, alig 100 millió forintot szánt a metró építkezésére. Másodszor, nem a fővárosi Fidesz, hanem az MDF javasolta az építkezés leállítását 2007 végén, amit kerek perec visszautasítottunk, majd az MDF is elállt saját ötletétől.
A Szent Gellér téri állomás. Látványterv
hvg.hu: Pedig csak Nagy Imre példáját követnék. Ő 1953-ban a népgazdaság problémáira tekintettel felfüggesztette az építkezést, amely a hatvanas években indult újra.
T. I. : Mindannyian tudjuk, hogy egészen más időket élünk. Felül kell vizsgálni a négyes metróra eddig fordított óriási összegeket, el kell számoltatni a város vezetését és a BKV vezetőit, fel kell számolni a pazarlást, de az építkezést be kell fejezni minél hamarabb.
Tűrhetetlen, hogy az építkezés költségeit 2003-ban még 195 milliárdra becsülték, jelenleg pedig már 537 milliárdnál tartunk, és kevesebb mint egy éve kezdődött meg az alagutak fúrása! A négyes metró körül számos jelenség tisztázatlan, elsősorban a finanszírozás terén. Még most sem nyilvános a költség-haszon elemzés, pedig nem kis mértékben ettől függ, hogy az Európai Unió folyósít-e az építkezéshez támogatást, melynek az összegéről sem tudunk semmi pontosat. De a négyes metró körül már az indulásnál is sok minden homályos volt, amiről máig nem derült ki semmi. Például: miért utasította el a főpolgármester az oroszok ajánlatát, akik a kilencvenes években az államadósság terhére akarták megépíteni? Az építkezéshez tömérdek indokolatlan tanácsadói szerződés és megbízás kapcsolódik, melyeket mindenképpen felül kell vizsgálni. Gondoljuk csak meg: a nyolcvanas években, a kései Kádár-korszakban sokkal jobb organizáció mellett épült meg az észak-déli metróvonal, és a Metrober, amely a munkákat irányította, viszonylag kis létszámú, hatékony iroda volt.
hvg.hu: Sokan feltételezik, hogy a négyes metró építése és a BKV finanszírozása körül konfliktus lehet Demszky Gábor főpolgármester és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök között. Ön ezt hogyan látja?
T. I.: Ami a BKV-t illeti, égetőek a gondok, és a kormány joggal érzi úgy, a főváros nem veszi ki a részét a tömegközlekedés finanszírozásából. A kormány több mint a felét fizeti a jelenleg is 80 milliárdos deficitet görgető BKV fenntartási költségeinek, mintegy negyven százalék folyik be a jegyárakból, és a főváros mindössze tíz milliárdot fordít a BKV működésére, ezen belül is elsősorban a karbantartásra. Közben eddig semmi sem valósult meg abból, amit előzőleg nagy hírveréssel a Budapest-tervben ígérgettek. Nem jött létre a közlekedési szövetség, az egységes tarifarendszer sem.
hvg.hu: Viszont a fővárosi MSZP-SZDSZ-koalíció fennmaradt. A Városházán nem fordulhat-e elő az, ami a Parlamentben, vagyis hogy a liberálisok kivonuljanak a koalícióból?
T. I.: Az MSZP és az SZDSZ érdekei alapjában közösek a választásokig, ezért nem hiszem, hogy akár a parlamentben is szembefordulnának egymással. Mindenütt kitartanak egymás mellett, amíg lehet, a Városházán egészen bizonyosan. Az SZDSZ országgyűlési képviselői a megfigyelési ügyben is együtt szavaztak a szocialistákkal. Ezzel együtt érezhető a fővárosi koalíció pártjainak idegeskedése. Úgy érzik, politikai bombák ketyegnek körülöttük, ezek egyike a négyes metró és a BKV körüli korrupciógyanús pazarlás, illetve a finanszírozás problémája. Ezért igyekeznek a kommunikáció terén jól elhelyezett elővágásokkal előnyre szert tenni. De azt hiszem, a helyzet már annyira súlyos, hogy a közvélemény manipulálását ezúttal nem fogja siker koronázni.